حمله جنگنده‌های ترکیه به مواضع شبه‌نظامیان کرد در شمال عراق

به گفته «خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه هواپیما‌های جنگی، هلیکوپتر‌ها و پهپاد‌های ارتش این کشور مواضع شبه‌نظامیان کرد را در مناطق شمال عراق هدف قرار داده‌اند.

کد خبر: ۱۲۷۵۱۷
۰۹:۴۵ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۱

دیدارنیوز: خبرگزاری آناتولی به نقل از وزیر دفاع ترکیه گزارش داد که هواپیما‌های جنگی، هلیکوپتر‌ها و پهپاد‌های ارتش این کشور مواضع شبه‌نظامیان کرد را در مناطق شمال عراق هدف قرار داده‌اند.

به گفته «خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه، در این عملیات پناهگاه‌ها، تونل‌ها و انبار‌های مهمات شبه‌نظامیان کرد در مناطق متینا، زاپ و آواسین-باسیان مورد هدف قرار گرفتند.

وزیر دفاع ترکیه بدون اشاره به آمار تلفات ناشی از این عملیات، اظهار داشت: «عملیات ما تا این لحظه همانگونه که برنامه‌ریزی شده بود، با موفقیت ادامه یافته است. همچنین اهدافی که برای مرحله اول تعیین شده بود، به دست آمده است.»

آکار افزود: هدف از این عملیات "جلوگیری از حملات تروریستی" و "اطمینان از امنیت مرز‌های کشور" بوده است. واحد‌های توپخانه ارتش ترکیه نیز از این عملیات پشتیبانی کرده‌اند.

این عملیات بخشی از کارزار نظامی ترکیه در عراق و سوریه علیه شبه‌نظامیان "حزب کارگران کردستان" (PKK) و "شبه‌نظامیان کرد سوریه" (YPG) است که آنکارا هر دو را "گروه‌های تروریستی" می‌نامد.

ترکیه به طور مرتب حملات هوایی را در شمال عراق انجام می‌دهد و کماندو‌های خود را برای پشتیبانی از این حملات به منطقه می‌فرستد.

حزب PKK از سال ۱۹۸۴ وارد "مبارزه مسلحانه" با ترکیه شده است و تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر در این درگیری که در گذشته عمدتا محدود به جنوب شرق ترکیه بود، جان باخته‌اند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: