پنتاگون: نظامیان روسیه برای عملیات‌های آتی آماده می‌شوند

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تحرکات اخیر نیرو‌های نظامی روسیه در اطراف کی‌یف را نه عقب‌نشینی که «آرایش مجدد» این نیرو‌ها دانست و اینگونه ارزیابی کرد این تاکتیک به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تلاش‌های خود را بر مناطق دیگر اوکراین متمرکز کنند.

کد خبر: ۱۲۵۹۴۰
۱۰:۵۲ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۱

دیدارنیوز: پنتاگون اعلام کرد که نظامیان روسیه با آرایش مجدد برای عملیات‌های آتی در اوکراین آماده می‌شوند.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تحرکات اخیر نیرو‌های نظامی روسیه در اطراف کی‌یف را نه عقب‌نشینی که «آرایش مجدد» این نیرو‌ها دانست و اینگونه ارزیابی کرد این تاکتیک به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تلاش‌های خود را بر مناطق دیگر اوکراین متمرکز کنند.

او با اشاره به اینکه تنها حدود ۲۰ درصد نیرو‌های روس مستقر در اطراف پایتخت اوکراین در حال جابجا شدن هستند، مسیر آن‌ها را جاده شمالی منتهی به بلاروس عنوان کرد. این مقام پنتاگون گفت اگر مسکو در کاستن از تنش‌ها جدی است باید این سرباز‌ها را به خانه بازگرداند. او تاکید کرد که واشنگتن بر این اعتقاد است که جابجایی نیرو‌ها با هدف اعزام مجدد آن‌ها در عملیات‌های آتی در خاک اوکراین صورت گرفته است.

اکثر نیرو‌های روس که به سمت بلاروس در حرکت هستند عضو گردان‌هایی هستند که در نزدیکی فرودگاه هوستومل درگیر جنگی سخت با سربازان اوکراینی طی روز‌های پایانی ماه فوریه بودند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: