وزیر خارجه آمریکا وارد اسرائيل شد

بلینکن پس از ورود به تل‌آویو قرار است با مقام‌های ارشد دولت اسرائیل در خصوص موضوعات متنوعی از جمله مذاکرات هسته‌ای ایران و همچنین تهاجم روسیه به اوکراین بحث و گفتگو کند.

کد خبر: ۱۲۵۶۲۸
۱۰:۲۳ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۱

دیدارنیوز: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز شنبه ۲۶ مارچ در سفری برای دیدار با مقام‌های اسرائیل وارد تل‌آویو شد.

بلینکن قرار است در این سفر با مقام‌های ارشد دولت اسرائیل در خصوص موضوعات متنوعی از جمله مذاکرات هسته‌ای ایران و همچنین تهاجم روسیه به اوکراین بحث و گفتگو کند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد آقای بلینکن روز یکشنبه با نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل دیدار خواهد کرد. بنت در تلاش است تا بین روسیه و اوکراین میانجیگری کند و به جنگ پایان دهد. این تلاش‌ها البته چندان از سوی اوکراین راضی کننده نبوده و رسانه‌های اسرائیلی در گزارش‌هایی نوشته بودند که مقام‌های ارشد دولت اوکراین از اقدامات نخست وزیر اسرائیل خرسند نیستند.

دفتر یائیر لاپید وزیر امور خارجه اسرائیل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده که بلینکن در اسرائیل با همتایان خود از کشور‌های امارات متحده عربی، بحرین، مراکش و مصر دیدار خواهد کرد. قرار است این نشست به میزبانی اسرائیل در روز‌های یکشنبه و دوشنبه برگزار شود. این اجلاس در هتلی مجلل در جنوب اسرائیل برگزار شود. جایی که دیوید بن گوریون بنیانگذار اسرائیل در آنجا دفن شده است.

بلینکن در این سفر قرار است از کرانه باختری رود اردن نیز بازدید کند و در ادامه سفر خود به مراکش و الجزایر نیز خواهد رفت. گفته می‌شود مسائل مرتبط با ایران و همچنین امنیت منطقه‌ای از اولویت‌های سفری او در منطقه خواهد بود. همچنین وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که بلینکن در این سفر با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز ملاقات خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: