نماینده مردم خمینی شهر خبر داد

۹۰ درصد مخازن سدهای اصفهان خالی است

به گفته محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر استان اصفهان در حال حاضر حدود ۹۰ درصد مخازن سد‌های استان خالی و فقط ۳ میلیون متر مکعب آب پشت سد موجود است.

کد خبر: ۱۲۵۶۲۱
۰۹:۴۰ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۱

دیدارنیوز: نماینده مردم خمینی شهر استان اصفهان در مجلس گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد مخازن سد‌های استان خالی و فقط ۳ میلیون متر مکعب آب پشت سد موجود است، هرچند بارش‌ها نسبت به بلندمدت خوب بوده و بحران را کم کرده، اما اینگونه نیست که کمبود‌ها را جبران کند.

محمدتقی نقدعلی، با بیان اینکه اوضاع آب در اصفهان خوب نیست، اظهار داشت: فعلا اوضاع نابسامان کم آبی در استان اصفهان ادامه دارد، البته دولت با توجه به اعتراضات کشاورزان و مشکلات بخش شرب تمهیداتی در نظر گرفته، اما فعلا کم آبی در استان به شدت بالا است.

وی افزود: اکنون کشاورزان اصفهان آبی برای کشت ندارند، از یک طرف آبخوان‌ها خالی شده و از سوی دیگر بارگذاری‌ها بروی سد‌ها و همچنین انتقال‌هایی که از حوزه آبریز زاینده رود صورت گرفته اوضاع را وخیم‌تر کرده است.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: فعلا دولت در نظر دارد برخی اقدامات بلندمدت انجام دهد، جلسات متعدد در رده‌های کلان کشوری و استانی در شرف انجام است، اما تاکنون تصمیمی که در کوتاه مدت مشکلات را رفع کند، اتخاذ نشده است.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات برای حل معضل کم آبی استان جبران بارگذاری‌های گذشته، توقف بارگذاری‌های جدید و جداسازی بخش صنعت از حوضه آبریز زاینده رود است که در دستور کار دولت قرار دارد.

نقدعلی خاطرنشان کرد: طبق شواهد در سال جاری نیز اصفهان با مشکل کم آبی مواجه خواهد بود.

وی بیان داشت: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد مخازن سد‌های استان خالی است و فقط ۳ میلیون متر مکعب آب پشت سد موجود است، هرچند بارش‌ها نسبت به بلندمدت خوب بوده و بحران را کم کرده، اما اینگونه نیست که کمبود‌ها را جبران کند، بنابراین راهی نیست جز اینکه تدبیر بلندمدت داشته باشیم.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: