پاپ: خون و اشک کودکان و رنج مردان و زنان اوکراینی وجدان ما را می‌لرزاند

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان درباره جنگ در اوکراین گفت: «خون و اشک کودکان، رنج زنان و مردانی که از سرزمین خود دفاع می‌کنند یا از بمباران‌ها فرار می‌کنند، وجدان ما را می‌لرزاند.»

کد خبر: ۱۲۵۲۹۵
۱۴:۲۳ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۰

دیدارنیوز: پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در دیداری غیر منتظره با گروهی از کودکان پناهجوی اوکراینی که در بیمارستانی در رم بستری هستند، ملاقات کرد.

این کودکان جنگ زده که از اوکراین فرار کرده و به ایتالیا پناهنده شده‌اند در بیمارستان‌هایی در پایتخت این کشور بستری هستند. تصاویری که رسانه‌های ایتالیایی منتشر کرده نشان می‌دهد که پاپ در حال صحبت با دختر بچه‌ای است که سر او کاملا باندپیچی شده و چیزی شبیه لوله در گلویش قرار داده شده است.

واتیکان اعلام کرده که ۱۹ کودک اوکراینی در حال حاضر در دو شعبه بیمارستان بامبیتو گسو به علت سرطان، بیماری‌های عصبی با جراحات شدید جنگی ناشی از انفجار‌ها تحت درمان هستند. از زمان شروع تجاوز نظامی روسیه به اوکراین حدود ۵۰ کودک در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته‌اند.

پاپ فرانسیس از زمان آغاز حملات روسیه بار‌ها خواستار پایان این جنگ شده و نسبت به وضعیت ناگوار در اوکراین ابراز نگرانی کرده است. رهبر آرژانتینی مسیحیان کاتولیک جهان همچنین رو جمعه در پیامی خطاب به کنفرانس کلیسایی در اسلواکی گفت: «خون و اشک کودکان، رنج زنان و مردانی که از سرزمین خود دفاع می‌کنند یا از بمباران‌ها فرار می‌کنند، وجدان ما را می‌لرزاند.»

با گذشت چندین هفته از زمان آغاز حملات روسیه به اوکراین همچنان درگیری‌ها در نقاط مختلف این کشور بین نیرو‌های روس و اوکراینی ادامه دارد و تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به این درگیری بی‌نتیجه بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: