یک فعال صنعت بیمه:

صنعت بیمه درحال ورشکستگی است؟

یک کارشناس و فعال در صنعت بیمه نوشت: صنعت بیمه در ایران حال خوبی ندارد، شرکت‌های بدون پشتیبانی مالی و فنی و مدیریتی در ایران شکل گرفتند و در رقابتی غیر حرفه‌ای وارد شدند که بعد از بیست سال آمار‌ها به ما می‌گویند: باید بیمه مرکزی یک تصمیم جدی دراین حوزه بگیرد.

کد خبر: ۱۲۴۵۲۵
۱۷:۴۵ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

 

دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: مهدی کارگر گرانسایه به دیدار گفت: حسابرسی‌های بسیاری از شرکت بیمه نشان می‌دهد آن‌ها از لحاظ قانون تجارت ورشکسته هستد.

این کارشناس و فعال صنعت بیمه افزود: علت هم، سیاست‌های غلطی است که از سال ۸۰ بعنوان خصوصی سازی در اقتصاد ایران اتخاذ شد. سیاست فله‌ای، سیاستی که بدون حساب و کتاب مجوز‌های بی ضابطه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: این سیاست پس از بیست سال که از عمرش گذشته بیانگر ورشکستگی و تعطیلی بسیاری از موسسات آموزشی و بنگاه‌های اقتصادی در ایران است. امروز وضعیت بسیاری از بانک‌ها، خوب نیست و لازم است هر چه زودتر و قبل از بروز فاجعه، دولت و مسئولین به فکر آن باشند.

کارگر گرانسایه عنوان کرد: صنعت بیمه در ایران حال خوبی ندارد. شرکت‌هایی بدون پشتیبانی مالی و فنی و مدیریت شکل گرفتند و دریک رقابت غیر حرفه‌ای وارد شدند و بعد از بیست سال آمار‌ها به ما می‌گوید: باید بیمه مرکزی یک تصمیم جدی دراین حوزه بگیرد.

وی یادآور شد: نمایندگان شرکت‌های بیمه وضعشان از خود شرکت‌های بیمه بدتر اس و بیش از ۸۵درصد نمایندگان بیمه‌ها درآمدشان زیر خط فقر است.

این فعال صنعت بیمه با بیان اینکه بیش از ۵۰درصدِ نمایندگان کارمزد زیر دومیلیون تومان می‌گیرند، اضافه کرد: دولت بجای ایجاد اشتغال صوری، باید فکر ساختاری‌تری در حوزه اشتغال فعالان بیمه داشته باشد.

وی اخطار داد: اگر وضعیت اقتصاد نمایندگان بیمه خوب نشود در آینده نزدیک شرکت‌های بیشتری دچار بحران خواهند شد.
 

برچسب ها: بیمه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: