بارندگی در تهران و نیمه غربی کشور از عصر امروز شروع می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تحت تاثیر ورود سامانه بارشی به کشور از عصر امروز بارندگی در تهران و استان‌های شمالی، غربی و شمال غرب آغاز می‌شود و با شدت و ضعف تا روز جمعه در اغلب مناطق کشور ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۱۲۴۴۲۰
۰۸:۵۷ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ کبری رفیعی گفت: سامانه جدید از عصر امروز از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و ابتدا مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز را در برمی‌گیرد.

وی ادامه‌داد: گستره سامانه بارشی در روز‌های پنجشنبه و جمعه علاوه بر مناطق اعلام شده، سواحل غربی خزر و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمال شرق کشور را نیز در برخواهد گرفت.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان‌داشت: روز شنبه بارش‌ها به صورت پراکنده در بخش‌هایی از شمال غرب، شرق و جنوب کشور نیز ادامه خواهد داشت.

وی از آغاز وزش باد شدید از روز پنجشنبه تا روز شنبه خبر داد و افزود: این پدیده در مناطق مرکزی کشور است که سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

به گفته رفیعی، در روز‌های پنجشنبه و جمعه با توجه به شکل‌گیری توده گرد و خاک در کشور‌های همسایه، این گرد و خاک به مناطق غرب، جنوب غرب و جنوب کشور انتقال می‌یابد که سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

وی گفت: آب‌های خلیج فارس و دریای خزر نیز روز‌های پنجشنبه تا شنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آب وهوا در تهران نیز خاطرنشان‌کرد: از امشب بارندگی در تهران آغاز می‌شود و فردا در تهران بیشترین حجم بارندگی را شاهد هستیم، روز جمعه نیز بارش‌ها در تهران پراکنده و در ارتفاعات پایتخت خواهد بود.

منبع: ایرنا
برچسب ها: هواشناسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: