در بیانیه انجمن اسلامی معلمان ایران پیرامون مسائل جاری کشور:

خواستار رفع حصر از محصورین هستیم/تجاوز روسیه به اوکراین را محکوم می‌کنیم

انجمن اسلامی معلمان ایران به مناسبت آغاز دوره ششم فعالیت شورای مرکزی خود و با نگاهی به مسائل جاری کشور عنوان کرد: مجدانه خواستار رفع حصر مهندس میرحسین موسوی و دکتر زهرا رهنورد و حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی کروبی پس از ۱۲ سال حصر غیرقانونی هستیم و تجاوز نظامی روسیه به کشور مستقل اوکراین را قاطعانه محکوم می‌نماییم.

کد خبر: ۱۲۴۲۶۵
۱۸:۱۳ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: متن بیانیه انجمن اسلامی معلمان به شرح زیر است:

به نام خدا
میلاد با سعادت امام آزادگی حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و اعیاد شعبانیه را به ملت بزرگ ایران تبریک عرض می‌نماییم.

برگزاری موفق کنگره ششم انجمن اسلامی معلمان ایران به حول و قوه الهی و با مشارکت ۹۳ درصدی اعضای کنگره، ضمن اینکه نشان دهنده اعتماد به منتخبین است، تاکید و تصریحی جدی بر پی‌گیری مطالبات به‌حق مردم و معلمان عزیز در چارچوب قانون اساسی، به ویژه فصل حقوق ملت و مبتنی بر اندیشه اصلاح طلبانه می‌باشد. در همین جهت نکاتی را یادآور می‌شویم:

۱- انجمن اسلامی معلمان ایران براساس اعتقاد راسخ خود به ارزش‌های اسلامی و ملی و بر پایه گفتمان اصلاحات، خود را ملزم به پیگیری خواست عمومی ملت و فرهنگیان دانسته و نسبت به مشکلات، چالش‌ها و ابرچالش‌های ایران امروز که در اثر ناکارآمدی، اتلاف منابع، تبعیض و فساد گسترده، جامعه را با بحران‌های متعدد اقتصادی و معیشتی، اخلاقی و فرهنگی، سیاسی و اجتماعی روبرو ساخته، می‌داند.
۲- ما نارضایتی عمومی، کاهش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی، تورم و گرانی، فقر مطلق و فراگیر را در حالی که ۸ درصد ثروت طبیعی جهان و یک درصد جمعیت دنیا را داریم، نتیجه ناکارآمدی کارگزاران بی تخصص و بی تعهد دانسته و معتقد هستیم که از میان رفتن توان اقتصادی و بیکاری و بی خانمانی، سلب حقوق و آزادی‌های عمومی، حصر و حبس و محدودیت، زندانی کردن معلمانی که در دفاع از حقوق مردم و معلمان به زندان افتاده اند، بی توجهی و نادیده گرفتن خواست و اراده ملی، عدم بهره‌گیری از نقد ناصحان و ظرفیت‌های ملی، فرصت‌سوزی‌ها و انحصارطلبی‌ها، ورود نهاد‌های نظامی و امنیتی در ابعاد اداره امور جامعه و عدم توجه به نیاز‌های معیشتی اقشار مختلف، عدم تمهید و تدبیر در رفع بحران معیشت و اقتصاد، جامعه را دچار تلاطم و بی ثباتی کرده و سوء تدبیر‌ها در سیاست داخلی و خارجی مردم را با مشکلات عدیده مواجه ساخته است و لذا در چنین وضعیتی، با مدیران موجود، چشم انداز روشنی متصور نیست.
۳- انجمن اسلامی معلمان معتقد است، حق و حقوق معلمان و به صورت مشخص، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان، عدم اجرای احکام و حقوق قانونی مصرح در قانون مدیریت خدمات کشوری که مصداق روشن تبعیض و بی عدالتی است، منزلت و شان نخبگان و فرزانگان کشور را مخدوش ساخته است و مجلس و دولت به اصطلاح انقلابی و مردمی، علی‌رغم وعده‌ها؛ در عمل جز بر درد و رنج روزافزون فرهنگیان نیفزوده‌اند.
آموزش و پرورش از جاده و ریل اصلی خود خارج شده و نه تنها اولویت اول کشور نیست، بلکه در زمره اولویت‌های چندم هم نیست، تا جایی که برای تأمین نیروی انسانی قرار است از نیرو‌های مازاد دستگاه‌های دیگر استفاده شود و این اوج تحقیر معلم و دانش‌آموز است. کرونا و تعطیلی مدارس، افت شدید کیفیت آموزشی، تبعیض و طبقاتی شدن بیش از پیش آموزش، افزایش ترک تحصیل کنندگان، افزایش کودکان کار و آسیب‌های اشکار و پنهان تربیتی و اجتماعی در بین دانش‌آموزان مشاهده می‌شود و متأسفانه وزارت آموزش و پرورش اشراف بر مجموعه نداشته و اراده‌ای برای حل مشکلات معیشتی معلمان وجود ندارد؛ نیرو‌های متخصص و آموزش دیده رسمی مورد بی مهری قرار گرفته و شنیده می‎شود که بدون رعایت شرایط قانونی و مقررات استخدامی برخی از طلاب را به استخدام در می‌آورند؛ همه این عوامل، خانواده‌ها و مردم را از آموزش و پرورش ناامید کرده است، تا آنجا که سیل مهاجرت از کشور به گروه دانش‌آموزی تسری یافته است.
هشدار می‌دهیم که این رویکرد به آموزش و پرورش و معلمان و به ویژه روند جذب غیرقانونی در مدارس بیش از پیش به نظام آموزشی و پرورشی و صد البته به خود اینان صدمه خواهد زد و آموزش و پرورش را در نگاه خانواده‌ها و دانش‌آموزان و جامعه محل و ممری برای ارتزاق آنان معرفی خواهد کرد و در آینده هم به دین و هم به نهاد تعلیم و تربیت آسیب جدی وارد خواهد کرد. بنابراین، شایسته است برای جبران نیروی انسانی، با رعایت شایستگی‌های حرفه‌ای و مقررات عادلانه استخدامی؛ نیروی انسانی متخصص به‌کار گرفته شود.
۴- به جای تنش‌زدایی و دفاع از صلح و ثبات و تعامل با جهان مبتنی بر منافع ملی، متأسفانه شاهد حمایت بخشی از حاکمیت از تجاوزگران و اشغالگران به کشور‌های مستقل هستیم؛ طیف تندرویی که از طالبان تروریست حمایت کرده‌اند و اکنون از روسیه متجاوز در اشغال‌گری قلدرانه اوکراین نیز حمایت کرده و چهره ایران و ایرانی و مذهب تشیّع را در منظر جهانیان، حامی جنگ و خشونت و تجاوز معرفی می‌کنند.
۵- مجلس و دولت به‌جای پرداختن به امور مهم و بحران‌های اقتصادی و معیشتی و اخلاقی، مهار تورم و گرانی کمرشکن و افزایش سطح قیمت‌ها و رفع عزتمندانه تحریم‌ها و احیای برجام، به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی روی آورده و دغدغه خود را در طرح ضایع "صیانت از فضای مجازی" بر محدودیت اینترنت جهانی و فضای تعاملات و معاملات و کسب و کار‌های دیجیتال و گردش آزاد اطلاعات و نگهداری حیوانات خانگی و افزایش جمعیت و... قرار داده است.
۶- انجمن اسلامی معلمان ایران در آغاز فعالیت دوره ششم خود، ضمن محکوم کردن روند‌های نادرست و غیر سازنده در سیاست داخلی و سیاست خارجی از حقوق حقه همه اقشار جامعه و معلمان و مطالبات منزلتی و معیشتی فرهنگیان اعم از بازنشسته و شاغل و غیر رسمی و اعتراضات صنفی و قانونی معلمان حمایت کرده و خواستار آزادی معلمان زندانی هستیم که در دفاع از حقوق قانونی این قشر بازداشت و زندانی هستند؛ همچنین جذب، استخدام و به‌کارگیری نیرو‌های ناکارآمد و کارمندان مازاد ادارات و طلاب از مجرای غیرقانونی و غیرتخصصی را موجب آسیب به نهاد تعلیم و تربیت و نهاد دین می‌دانیم.

ما مجدانه خواستار رفع حصر مهندس میرحسین موسوی و دکتر زهرا رهنورد و حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی کروبی پس از ۱۲ سال حصر غیرقانونی هستیم و تجاوز نظامی روسیه به کشور مستقل اوکراین را قاطعانه محکوم می‌نماییم.
سعادت و بهروزی مردم و حل مشکلات جامعه را از درگاه خدای متعال طلب داریم.

انجمن اسلامی معلمان ایران
اسفند ۱۴۰۰

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: