سالانه نیم میلیون متر مکعب چوب جنگل‌های زاگرس توسط مردم سوزانده می‌شود

نماینده مرند در مجلس با تاکید بر لزوم گازرسانی به روستا‌های منطقه زاگرس و سیستان و بلوچستان گفت: سالیانه ۵۰۰ هزار مترمکعب چوب ناشی از قطع درختان جنگل‌های زاگرس صرف تأمین سوخت روستا‌های محروم و در حاشیه جنگل می‌شود.

کد خبر: ۱۲۴۰۶۴
۱۲:۱۸ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ معصومه پاشایی بهرام نماینده مرند در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۵ اسفند) مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: استفاده از انرژی گاز و تأمین سوخت مورد نیاز از مهمترین راهکار‌های موثر در کاهش قطع درختان و جلوگیری از سیلاب‌های مخرب است.

وی افزود: مهمترین مشکل مناطق رویشی زاگرس نیز سیلاب‌های مخربی است که به دلیل قطع درختان شکل گرفته است، ۱۱ استان از شمال غرب و غرب کشور اطراف زاگرس هستند و ۱۶۷ هزار خانوار در این مناطق زندگی می‌کنند که زندگی آن‌ها هم ارتباط مستقیمی با منابع طبیعی دارد.

نماینده مرند در مجلس تصریح کرد: سالیانه ۵۰۰ هزار مترمکعب چوب ناشی از قطع درختان جنگل‌های زاگرس صرف تأمین سوخت روستا‌های محروم و در حاشیه جنگل می‌شود لذا برای اینکه مانع قطع درختان شویم لازم است این بند اصلاح شود و در آن عبارت «با اولویت روستا‌ها و مناطق در حاشیه و محاط در جنگل‌ها و مناطق بحرانی» افزوده شود.

برچسب ها: جنگل
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: