در تماس خدابخشی با معاون کنسولی وزیر خارجه انجام شد

پیگیری آخرین وضعیت دانشجویان و اتباع ایرانی حاضر در اوکراین

پس از حمله نظامی روسیه به کشور اوکراین، ایرانیان مقیم اوکراین به دلیل ناامنی شدید در این کشور خواهان انتقال و بازگشت به کشورمان هستند.

کد خبر: ۱۲۳۳۰۰
۱۴:۴۶ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۰

دیدارنیوز: محمد خدابخشی رئیس فراکسیون توسعه متوازن در تماس با بیگدلی معاون کنسولی امور ایرانیان وزارت امورخارجه آخرین وضعیت دانشجویان و اتباع ایرانی مقیم اوکراین را پیگیری کرد.

بنا به اعلام معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امورخارجه با توجه به عدم امکان پرواز هواپیمای مسافری از مقصد "کیف" به تهران وزیر خارجه تماس‌هایی با وزرای خارجه لهستان و مجارستان داشته و درخواست کرده است اتباع ایرانی دارای روادید معتبر اوکراین بتوانند از مرز اوکراین لهستان و اوکراین مجارستان عبور کنند و از طریق این دو کشور به تهران سفر کنند.

بیگدلی خبرداد: این مجوز از سوی ورشو و بوداپست صادر شده است و از طریق سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری است و تعدادی از دانشجویان به سفارت اطلاع دادند که توانستند، عبور کنند و به لهستان رسیدند و ما بنا داریم در صورتی که اتباع و دانشجویانی که وارد خاک لهستان می‌شوند در پایتخت این کشور متمرکز و سپس به ایران منتقل کنیم. البته اگر در رومانی و مجارستان هم تعداد اتباع ایرانی زیاد باشند از این کشور‌ها هم پرواز انتقالی به تهران خواهیم داشت.

وی در ادامه تاکید کرده است: طی ساعات آینده یا حداکثر تا یکشنبه تلاش خواهیم کرد که اولین پرواز انتقالی از ورشو به تهران انجام شود البته ازدحام زیادی در مرز بین اوکراین و لهستان وجود دارد و مصافت تا پایتخت لهستان را به حدود ۱۰ ساعت رسانده، اما امیدواریم این مشکلات حل شود و متاسفانه چشم اندازی برای انجام پرواز مستقیم از اوکراین به ایران نداریم.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: