خود را برای هرگونه تحریم آماده کرده‌ایم

پوتین: حمله نمی‌کردیم با تهدید مواجه می‌شدیم

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از حمله به اوکراین مدعی شد: اگر این اقدام را انجام نمی‌دادیم با تهدیدی مواجه می‌شدیم که نمی‌دانم وضعیت کشور ما پس از آن چگونه می‌شد.

کد خبر: ۱۲۳۰۸۳
۲۰:۳۹ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۰

دیدارنیوز: رییس جمهور روسیه در ارتباط با تحولات اوکراین اعلام کرد: آنچه در حال رخ دادن است اقدامی ضروری است؛ زیرا غرب برایمان چاره‌ای جز این کار باقی نگذاشت.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در خصوص حمله این کشور به اوکراین اعلام کرد: آنچه در حال رخ دادن است اقدامی ضروری است. برایمان چاره‌ای جز این کار باقی نگذاشتند.

رئیس جمهوری روسیه در جلسه خود با بازرگانان روسی آن‌ها را برای مقابله با تحریم‌های اخیر غرب در ارتباط با جنگ در اوکراین مورد خطاب قرار داد و گفت: آنچه اکنون در جریان است وضعیتی اضطراری است؛ زیرا غرب هیچ گزینه‌ای پیش روی ما باقی نگذاشته است.

وی در این باره ادامه داد: خطرات در حوزه امنیت به گونه‌ای شکل گرفته است که دیگر نمی‌توان به راه حل دیگری دست یافت. ما مجبور شدیم این اقدامات را انجام دهیم. همه تلاش هایمان برای تغییر وضعیت بی‌نتیجه بود.

پوتین ادامه داد: خطرات می‌توانست بر هویت ما تأثیر منفی بگذارد و ما خود را برای هرگونه تحریم آماده کرده‌ایم. ما قصد آسیب رساندن به نظم جهانی را که بخشی از آن هستیم نداریم و شرکای ما باید این را درک کنند. آنچه اکنون در اوکراین جریان دارد، یک اقدام ضروری است.

ولادیمیر پوتین اضافه کرد: اگر این اقدام را انجام نمی‌دادیم با تهدیدی مواجه می‌شدیم که نمی‌دانم وضعیت کشور ما پس از آن چگونه می‌شد. شرایط سخت است و امیدوارم که بتوانیم به شکل فعال و با همبستگیِ یکدیگر کار کنیم.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: