تصویب طرح صیانت ابطال شد + متن نامه

معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت، تصویب این طرح در جلسه امروز این را کمیسیون را غیرقانونی دانست.

کد خبر: ۱۲۲۸۷۵
۲۳:۱۵ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰

دیدارنیوز: جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس در توییتی از ابطال مصوبه کمیسیون مشترک درباره کلیات طرح موسوم به صیانت خبر داد و گفت این رای گیری از لحاظ قانونی دارای ایراد است و قابل پذیرش نیست. 

در نامه سید بهزاد پورسید معاون قوانین مجلس شورای اسلامی به مذاکرات شفاهی او با رئیس کمیسیون در دفتر رئیس مجلس محمد باقر قالیباف اشاره شده و تاکید شده است که کمیسیون مشترک بر اساس اصل 85 قانون اساسی حق اعمال تغییر در کلیات مصوبه ارجاع شده از سوی مجلس شورای اسلامی را ندارد و تنها حق دارد که این مصوبات را در قالب شور دوم بررسی نماید. 

معاون قوانین مجلس تاکید کرده است که در صورتی که کمیسیون قصد تغییر در متن قانون مصوب مجلس را داشته باشد، تنها راه قانونی ارجاع این مصوبه به مرکز پژوهش‌های مجلس است که این اقدام از سوی کمیسیون صورت نگرفته است. 

به نظر می‌رسد که طیف نزدیک به محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با طرح مصوب شده در کمیسیون و رویه‌های حاکم بر این کمیسیون مخالف بوده است. در مقابل جبهه پایداری و اصولگرایان تندرو که اکثریت کمیسیون را در اختیار دارند بر تصویب هر چه سریعتر این طرح و اعمال تغییرات مورد نظر خود از طریق کمیسیون تاکید دارند. 

باید دید که ادامه این جدال حقوقی و سیاسی به کجا خواهد انجامید. 

در ادامه تصویر نامه معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی درج شده است. 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: