امیدهای استقلال برای حفظ «یزدانی و مرادمند» کمرنگ شد؟

استقلالی‌ها در روز‌های گذشته، با اطمینان از تعویق خدمت این دو بازیکن صحبت می‌کردند. حتی در نقل و انتقالات زمستانی، این تیم سراغ جذب مدافع میانی جدیدی نرفت و عارف آقاسی را هم در ازای جذب صالح حردانی به فولاد واگذار کرد. اوضاع، اما فعلا بر وفق مراد آن‌ها پیش نمی‌رود و این تیم، نتوانسته مجوز تعویق خدمت دو بازیکن تیمش را دریافت کند.

کد خبر: ۱۲۲۷۵۷
۰۸:۴۴ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰

دیدارنیوز: استقلالی‌ها بیشتر از همیشه، نگران پرونده سربازی دو ستاره تیم‌شان هستند و مقابل فجرسپاسی بدون آن‌ها به میدان می‌روند.

پرونده سربازی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند به دردسر بزرگی برای استقلال تبدیل شده است. استقلالی‌ها در روز‌های گذشته، با اطمینان از تعویق خدمت این دو بازیکن صحبت می‌کردند. حتی در نقل و انتقالات زمستانی، این تیم سراغ جذب مدافع میانی جدیدی نرفت و عارف آقاسی را هم در ازای جذب صالح حردانی به فولاد واگذار کرد. اوضاع، اما فعلا بر وفق مراد آن‌ها پیش نمی‌رود و این تیم، نتوانسته مجوز تعویق خدمت دو بازیکن تیمش را دریافت کند.

سال سی
حضور ثابت سیاوش یزدانی در اردو‌های تیم ملی، باعث شده بود استقلالی‌ها امیدوار باشند بدون مشکل خاصی، مجوز تعویق خدمت او را بگیرند. به خصوص که هنوز مسابقات انتخابی جام جهانی تمام نشده و سیاوش یزدانی، حضور مستمری در تیم دراگان اسکوچیچ دارد. مشکل اینجاست قانونی که به بازیکنان ملی‌پوش مجوز تعویق خدمت سربازی‌شان را می‌دهد، فقط تا سن ۳۰ سالگی قابل اجراست و پس از این سن، بازیکنان باید به خدمت سربازی بروند. سیاوش یزدانی، در حال حاضر ۲۹ ساله است و روز ۱۲ اسفند، ۳۰ ساله خواهد شد. یعنی او دیگر، امکان استفاده از این قانون را نخواهد داشت و باید برای تیمی نظامی بازی کند.

ملی‌پوش نیست؟
محمدحسین مرادمند، شرایط متفاوتی با یزدانی دارد. او ۲۹ ساله است و می‌تواند از قانون تعویق خدمت سربازان ملی‌پوش استفاده کند. سازمان نظام وظیفه اما، مرادمند را بازیکن ملی‌پوش نمی‌داند. مرادمند پیش از این سابقه دعوت به اردو‌های اولیه تیم ملی را داشته و استقلالی‌ها، در درخواست‌شان روی همین موضوع مانور داده‌اند. از نظر سازمان نظام وظیفه، حضور در این اردو‌ها سابقه ملی محسوب نمی‌شود. با توجه به اینکه مرادمند جایگاهی در لیست نهایی تیم ملی ندارد و تا به حال بازی ملی هم انجام نداده، او با قانون بازیکنان لیگ برتری به سربازی می‌رود. یعنی تعویق اعزام او، فقط تا ۲۸ سالگی امکان پذیر است و باید آماده اعزام به خدمت شود.

فجر یا ملوان
امروز آخرین فرصتی است که مرادمند و یزدانی، می‌توانند خودشان را به محل خدمت‌شان معرفی کنند. در غیر این صورت، غایب محسوب می‌شوند و از لحاظ قانونی به دردسر می‌افتند. غیبت این دو بازیکن، مقابل فجرسپاسی قطعی است. بر اساس ادعای خبرگزاری تسنیم، قرار است یزدانی در فجرسپاسی و مرادمند در ملوان بازی کنند. با توجه به پایان مهلت نقل و انتقالات نیم فصل، یزدانی نمی‌تواند نیم فصل دوم برای فجر به میدان برود و مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار او خواهد بود.

آخرین تیر استقلال
باشگاه استقلال، هنوز پیگیر راهکاری برای استفاده از دو مدافع خود تا پایان فصل است. از دست دادن همزمان آن‌ها، می‌تواند ضربه بزرگی به این تیم و شانس قهرمانی‌شان در ادامه فصل بزند. در صورتی که سازمان نظام وظیفه با تعویق خدمت دو بازیکن استقلال مخالفت کند، آن‌ها سراغ آخرین شانس‌شان می‌روند. استقلالی‌ها قصد دارند درخواستی، برای گرفتن امریه دو بازیکن خود بدهند. یعنی یزدانی و مرادمند، تا پایان فصل سربازی‌شان را در استقلال پشت سر بگذارند. تا به حال، سابقه نداشتی بازیکنی دوران سربازی را در باشگاه خودش بگذراند. استقلالی‌ها امیدوارند سازمان نظام وظیفه، این استثنا را برای مدافع ملی پوشش قائل شود تا او بتواند تا پایان فصل، برای این تیم بازی کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: