هریس: تحریم‌ها علیه روسیه سخت خواهد بود

معاون جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به روسیه هشدار داد در صورت حمله نظامی به اوکراین با تحریم‌های سخت ایالات متحده مواجه خواهد شد. طبق گفته هریس، شرکت‌های مالی و شخصیت‌های حقیقی در روسیه، هدف این تحریم‌ها خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۲۵۸۵
۱۵:۲۲ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۰

دیدارنیوز: «کاملا هریس» با بیان اینکه روسیه در صورت حمله به اوکراین هدف سخت‌ترین تحریم‌ها قرار خواهد گرفت، گفت: هنوز هم دیپلماسی بهترین راه برای حل و فصل امور با روسیه است.

«کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به تازه‌ترین تحولات اوکراین گفت: هدف از هر گونه اعمال تحریم علیه روسیه ایجاد بازدارندگی در مقابل این کشور برای حمله به اوکراین است. این تحریم‌ها جامع‌ترین و شدیدترین نوع تحریم‌ها خواهد بود و شرکت‌های مالی و شخصیت‌های حقیقی را در روسیه هدف قرار خواهد داد. با این وجود، حل و فصل دیپلماتیک امور با روسیه به نفع همه طرف‌ها است.

وی ادامه داد: اکنون بحث درباره جنگ در اروپا مطرح است. ما اقدامات معین و مناسب را برای کاستن از آثار و پیامد‌های اقتصادی حمله احتمالی روسیه به اوکراین در پیش خواهیم گرفت. ما تا کنون ۶۵۰ میلیون دلار به اوکراین کمک کرده‌ایم و وعده داده‌ایم در آینده این کمک‌ها را به یک میلیارد دلار برسانیم.

هریس تصریح کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند تمایل و رغبت خود را بر کشور دیگری درباره پیوستن به ناتو دیکته کند. باید به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور‌ها احترام گذاشت. همچنین با وجود احترام به تمایل اوکراین به پیوستن به ناتو، اما هیچ کشوری نمی‌تواند در عرض یک شبانه روز به عضویت ناتو درآید.

معاون رئیس جمهور آمریکا افزود: نیرو‌های نظامی روسیه اوکراین را احاطه کرده‌اند و رئیس جمهور زلنسکی تأکید کرد که در تقابل با روسیه تنها نمی‌ماند. ما رویکرد برخورد تدریجی با بحران اوکراین را در پیش خواهیم گرفت و آنگونه که رئیس جمهور بایدن گفت معتقدیم پوتین تصمیم خود را برای حمله به اوکراین گرفته است. ما با توجه به تحولات چند روز آینده در ارزیابی خود درباره بحران اوکراین تجدید خواهیم کرد.

کاملاً هریس در پایان گفت: همه کشور‌ها از تحولات جاری بین روسیه و اوکراین و اینکه این تحولات چگونه بر اقتصاد آن‌ها تأثیر می‌گذارد، نگران هستند.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: