گفتگوی دیدار با محمد هاشمی و علیزاده طباطبایی

دیدارهای سیاسی حسن روحانی؛ دولت سایه یا گعده دوستانه؟

دیدارهای سیاسی حسن روحانی این روزها از موضوعات مورد بحث در فضای سرد سیاسی ایران است. دیدار در گفتگو با دو سیاستمدار به بررسی اهداف رییس جمهور سابق از این دیدارها پرداخته است.

کد خبر: ۱۲۲۴۶۰
۰۸:۲۲ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۰

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: محمد هاشمی درباره جلسات اخیر حسن روحانی با چند شخصیت سیاسی در گفت‌وگو با دیدار گفت: هیچ کدام از این جلسات اهداف سیاسی، انتخاباتی یا برنامه خاصی ندارند، دیدار چند شخصیت سیاسی، چون سیدمحمد خاتمی، ناطق نوری و محمدرضا باهنر با حسن روحانی از همین جنس دیدار‌ها است.

هاشمی درباره جلسات مشترک حسن روحانی، رییس جمهور سابق با افرادی، چون سیدمحمد خاتمی، محمدرضا باهنر و علی اکبر ناطق نوری گفت: من از این جلسات و محتوای آن اطلاعات زیادی ندارم. به هر حال روحانی یک شخصیت سیاسی و رئیس جمهور سابق بوده است و افراد ذکر شده هم در نظام مسئولیت‌های مهم دیگری داشتند، بنابراین طبیعی است که با هم نشست‌های دوره‌ای داشته باشند.

رییس پیشین صدا و سیما با بیان اینکه آقایان باهنر، ناطق نوری، خاتمی و روحانی همیشه باهم مراوده، رابطه و دید و بازدید دارند، افزود: همیشه برای نشستن و گفت‌وگوس دوستانه نیاز نیست به دنبال دلیل باشیم، لذا دیدار این افراد با هم دلایل سیاسی یا انتخاباتی ندارد و برای ایجاد جبهه با تشکل سیاسی نیست.

وی یادآور شد: در دوره‌های گذشته هم روسای جمهور پس از پایان دوره دید و بازدید‌های دوره‌ای داشتند. زمانی که مرحوم هاشمی رفسنجانی در قید حیات بود در مناسبت‌های مختلف افراد زیادی با ایشان دیدار می‌کردند. این‌ها مسائلی است که دلیل خاصی نمیخواهد بلکه بر پایه نوعی الفتی و رابطه دوستانه‌ای است که بین افراد در طول زمان به وجود می‌اید.


هاشمی گفت: در سطوح پایین‌تر هم این اتفاق می‌افتد. مثلا دوستان صدا و سیما در مناسبت‌های مختلف به دفتر اینجانب می‌آیند و تجدید دیداری می‌کنیم. بدنه وزاراتخانه‌ها هم معمولا با وزاری سابق خود به صورت دوره‌ای یا مناسبتی دیدار می‌کنند؛ لذا علائقی که در دوره‌های مختلف اجرایی بین همکاران پیش می‌آید ایجاب می‌کند در قالب نشست‌های دوستانه‌ای تبلور پیدا کند.

این فعال سیاسی اضافه کرد: در این جلسات دوستان جمع می‌شوند و قرآن یا نهج‌البلاغه‌ای قرائت می‌شود. هیچ کدام از این جلسات اهداف سیاسی، انتخاباتی یا برنامه خاصی ندارند. جلسه حسن روحانی با چند شخصیت سیاسی، چون سیدمحمد خاتمی، ناطق نوری و محمدرضا باهنر هم از همین جنس دیدار‌ها است.

وی درباره ارتباط خانواده مرحوم هاشمی رفسنجانی با حسن روحانی اظهار کرد: شخصا در ۸ سال ریاست جمهوری یک بار هم روحانی را ندیدم. گاهی در مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک فاصله‌ای همدیگر را می‌دیدیم و سری به هم تکان می‌دادیم. بعد از پایان ریاست جمهوری او تا کنون هیچ ارتباطی نداشتیم.

هاشمی درباره تاثیرگذاری حسن روحانی در عرصه سیاسی ایران و کارزارهایی، چون انتخابات آینده گفت: افراد هم تراز روحانی یعنی کسانی که پست رئیس جمهوری داشتند، بعد از مدتی بازنشسته شدند، چون افرادی در سطح ریاست جمهوری طبیعتا در ۸ سال هر چه در چنته داشتند را ارائه کردند.

 

علیزاده طباطبایی: هدف چند شخصیت سیاسی از دیدار با حسن روحانی احیای جمهوریت نظام است

 همچنین محمود علیزاده طباطبایی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در همین رابطه به گفت: هدف افرادی، چون سید محمد خاتمی، حسن روحانی، علی اکبر ناطق نوری، علی لاریجانی و محمدرضا باهنر از تشکیل جلسات مشترکبا حسن روحانی احیای جمهوریت نظام است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگویی خبر داد که حسن روحانی در روز‌های اخیر با آقایان ناطق‌نوری، خاتمی، باهنر و لاریجانی جلساتی داشته است.

وی اظهار کرد: اسحاق جهانگیری هم در جلسات روحانی با سران اصلاحات حضور دارد و محسن هاشمی اخیرا با آقای روحانی و لاریجانی دیدار کرده و به زودی آقای مرعشی هم جلسه‌ای را با آقای روحانی خواهد داشت. احزاب همگی دولت درسایه هستند، جلسات مشترکی را در خصوص تشکیل دولت در سایه داشته‌ایم  و صحبت‌هایی شده است.

 علیزاده طباطبایی در همین رابطه و هدف از برگزاری این جنس از جلسات به دیدار گفت: بزرگان سیاسی که ترکیبی از افراد میانه هر دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب هستند، برای زنده کردن و احیای جمهوریت نظام با هم جلسه می‌گذارند و مذاکره و تبادل نظر می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب البته در مورد اظهار نظر قبلی خود مبنی بر دیدار قریب الوقوع حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی و محسن هاشمی رییس شورای مرکزی آن حزب عنوان کرد: دوستان اخطار دادند که در مورد برنامه‌های آن‌ها اظهار نظر نکنم و گفتند مگر شما سخنگوی ما هستی که از دیدار‌های احتمالی ما اظهار نظر می‌کنید؛ لذا قصد ندارم در این مورد سخنی بگویم.


 
  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: