آمادگی پنتاگون برای مقابله با ۱۳۰ هزار سرباز روسی

یک مقام آمریکایی تخمین دولت بایدن را برای تعداد نیرو‌های روسی که اکنون در نزدیکی مرز‌های اوکراین مستقر هستند، بیش از ۱۳۰ هزار نظامی اعلام کرد. این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده، به منابعی اعلام کرده که پنتاگون خود را برای مقابله با نیرویی به استعداد ۱۳۰ هزار سرباز پیاده آماده کرده است.

کد خبر: ۱۲۱۹۰۳
۰۷:۵۶ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

دیدارنیوز: بر اساس برآورد‌های ایالات متحده، در حال حاضر بیش از ۱۳۰ هزار سرباز روسی در خارج از اوکراین و پشت مرز‌های این کشور مستقر شده اند.

به نقل از آسوشیتدپرس، یک مقام آمریکایی تخمین دولت بایدن را برای تعداد نیرو‌های روسی که اکنون در نزدیکی مرز‌های اوکراین مستقر هستند، بیش از ۱۳۰ هزار نظامی اعلام کرد.

پیشتر آمریکا تخمین نیرو‌های نظامی روسیه در مجاورت مرز اوکراین را ۱۰۰ هزار نفر عنوان کرده بود.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده، به منابعی اعلام کرده که پنتاگون خود را برای مقابله با نیرویی به استعداد ۱۳۰ هزار سرباز پیاده آماده کرده و این جدیدترین ارزیابی وزارت دفاع آمریکا از توان نظامیان روسی در پشت مرز‌های اوکراین است.

این مقام ناشناس، اما جزئیات بیشتری از برنامه پنتاگون برای مقابله احتمالی با نظامیان روسی را ارائه نداده است.

از سوی دیگر یک هواپیمای باری نظامی حامل موشک‌های ضدهوایی و مهمات استینگر ساخت آمریکا روز یکشنبه در پایگاهی در لیتوانی به عنوان عضو ناتو فرود آمد.

ادعای آمریکا و دیگر کشور‌های غربی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در شرایطی مطرح شده که مقامات ارشد روسیه هرگونه طرحی برای حمله به اوکراین را به شدت رد کرده اند.

منبع: مهر
برچسب ها: پنتاگون
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: