امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و مناطق نفتخیز جنوب

کد خبر: ۱۲۱۲۴۲
۲۰:۱۲ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار دیدارنیوز از خوزستان آیین امضای تفاهم‌نامه امروز دوشنبه(۱۸ بهمن ۱۴۰۰) در دومین روز از نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز بین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری رسید به امضارسید.

دکتر شریف‌زاده دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در این خصوص این تفاهم نامه بیان کرد: ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی ماموریت‌های خاصی در جهت تامین نیازهای فناورانه کشور دارد و وظیفه دارد فناوری های موجود در کشور را شناسایی، دسته بندی و تقویت و بومی سازی کند و برای فناوری‌هایی که وجود ندارد اولویت بندی و نقشه راه دستیابی به آنها را فراهم کند.


وی ادامه داد:‌ این کار عمدتاً با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ترویج اقتصاد دانش‌بنیان و ترویج فرهنگ کارآفرینی انجام می‌شود و تفاهم‌نامه امروز با شرکت مناطق نفتخیز جنوب نیز در این راستا امضا شده است تا این شرکت بزرگ به عنوان یک بازار و متقاضی فناوری در کنار ما قرار بگیرد و اولویت ما تامین نیازهای فناوری این شرکت خواهد بود.


دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تصریح کرد: احیای چاه‌های کم‌فشار، استفاده از گازهای مشعل و ساخت تجهیزات کلیدی به عنوان اولویت‌های خاص و محورهای کلیدی این تفاهم‌نامه است.

 دکتر شریف زاده در پایان خاطرنشان کرد: در این باره کارگروهی تشکیل خواهیم داد و در منطقه خوزستان مستقر خواهیم شد تا این تفاهم‌نامه اجرایی شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: