واکسیناسیون پرندگان حیات وحش پارک ملت در مقابله با ویروس آنفلوآنزا

به منظور پیشگیری از انتشار ویروس آنفلوآنزای حیوانات، پرندگان حیات وحش پارک ملت تهران واکسینه شدند.

کد خبر: ۱۲۰۵۳۴
۱۵:۵۷ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ حسین سیگارودی معاون خدمات شهری و محیط زیست در این باره گفت: تعداد ۳۰۰ پرنده از گونه‌های پرندگان شکاری و اهلی از جمله؛ اردک، کبوتر، سارکپه، شترمرغ، عقاب طلایی، عروس هلندی، غاز، قرقاول، طاووس، مرغ شاخدار و ... واکسن نیوکاسل آنفلوآنزا را دریافت کرده‌اند.

او افزود: نظر به اهمیت و حفاظت از گونه‌های پرندگان این مرکز در مقابل بیماری‌ها و تسریع روند تیمار و مراقبت، واکسیناسیون این رده از حیوانات انجام شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ اظهار کرد: هر سال با شروع فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان وحشی مهاجر از مناطق مسیر سیبری به مناطق گرمسیر جنوبی نگرانی از بروز و شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد بین گونه‌های مختلف پرندگان افزایش می‌یابد.

سیگارودی اظهار کرد: آنفلوآنزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی پرندگان و دارای ۳ نوع تیپ C,B,A است. در طیور فقط تیپ A می‌تواند ایجاد بیماری کند. این تیپ علاوه بر طیور، سایر حیوانات از جمله اسب و همچنین انسان را درگیر می‌نماید.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، او خاطرنشان کرد: راهکار مبارزه با این بیماری، تقویت تیم‌های نظارت، تصمیم و اقدام به موقع است و از سویی، همکاری بین بخشی در بحث مبارزه با بیماری‌های مشترک بین دام و طیور و انسان از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: پرندگان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: