بودجه هریک از بخش‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

شهرداری تهران در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی درآمد و هزینه ۵۶۸ هزار و ۶۸۵ میلیارد ریالی را داشته که نسبت به امسال ۵۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

کد خبر: ۱۲۰۴۴۴
۱۰:۰۷ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ شهرداری تهران در لایحه بودجه سال آینده خود به شورای شهر پیشنهاد کرده که از این میزان ۱۲۷ هزار و ۲۵۳ میلیارد و ۶۸۰ میلیون و ۹۱۷ هزار ریال به شهرداری‌های ۲۲ گانه تهران و ۴۴۱ هزار و ۴۳۱ میلیارد و ۳۱۹ میلیون و ۸۳ هزار ریال به واحد‌های مختلف شهرداری به عنوان بودجه در سال آینده اختصاص یابد.

به این معنا که از اعتبار مخصوص شهرداری‌های ۲۲ گانه تهران به میزان ۴۷ هزار و ۲۶ میلیارد و ۶۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بابت حقوق، مزایا و مستمر کارکنان، ۳۷ هزار و ۷۵۵ میلیارد و ۹۶۸ میلیون و ۶۳۵ هزار ریال بابت سایر موارد و ۴۲ هزار و ۴۷۱ میلیارد و ۷۰ میلیون و ۷۸۲ هزار ریال نیز به عنوان تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در نظر گرفته شده است.

همچنین ۲۸ هزارو ۲۳۹ میلیارد و ۲۰۱ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال به حوزه معاونت فنی و عمرانی، ۳۰ هزار و ۲۰۵ میلیارد و ۱۸۳ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال به معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراها، ۷ هزارو ۲۹۶ میلیارد و ۶۷۷ میلیون و ۲۲۵ هزار ریال به حوزه معاونت شهرسازی و معماری، ۳ هزار میلیارد و ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار ریال به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، هزار و ۵۵۰ میلیارد و ۵۲۲ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال به مرکز ارتباطات و اموربین الملل و ۵۴۲ میلیارد و ۷۹۹ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال به مرکزنوسازی و تحول اداری اختصاص یافته است.

سهم یگان حفاظت شهرداری تهران ۵۰۲ میلیارد و ۵۹۴ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران هزار و ۳۸۴ میلیارد و ۵۱۸ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال، سازمان بازرسی هزار و ۶۱۲ میلیارد و ۷۸۶ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال، سازمان بسیج شهرداری ۴۰۸ میلیارد و ۱۸۱ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال و ردیف‌های متمرکز ۲۱ هزار و ۱۳۹ میلیارد و ۶۱۵ میلیون و ۴۴۷ هزار ریال مشخص شده است.

حوزه معاونت‌های مالی و اقتصاد شهری ۱۳۰ هزارو ۴۸۷ میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال، خدمات شهری و محیط زیست ۳۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد و ۲۸۴ میلیون و ۴۵۴ هزار ریال، حمل و نقل و ترافیک ۱۳۹ هزار و ۶۵۱ میلیارد و ۷۹۴ میلیون و ۲۲۵ هزار ریال، هماهنگی و امور مناطق ۲۳۸ میلیارد و ۱۸۷ میلیون ریال و امور اجتماعی و فرهنگی ۳۵ هزار و ۴۷۱ میلیارد و ۵۵۷ میلیون و ۵۴۸ هزار ریال از بودجه سال آینده شهرداری تهران سهم دارند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران روز سه شنبه ۲۸ دی ماه با حضور در چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری تهران را با رقم ۵۶ هزار و ۸۶۹ میلیارد تومان تقدیم شورا کرد.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با ۵۱ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۰ تقدیم و در آن به سیاست‌های بودجه‌ای ابلاغی شورای شهر و راهبرد‌های کلان پروژه‌ها توجه شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: