رئیس شورای شهر اهواز؛

شهرداری با پیمانکاری که بهداشت و سلامت همشهریان را به خطر انداخته برخورد قانونی کند

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به روز بودن حقوق کارگران گفت: از شهرداری به خصوص منطقه ۶ می‌خواهیم با پیمانکاری که با کوتاهی سلامت و بهداشت مردم را به خطر انداخته برخورد قانونی لازم را انجام داده و باید این نکته را یادآور شد که در خصوص برخی مطالبات سنوات گذشته، شهرداری قبلا هم آمادگی برای پرداخت آن این مطالبات را عنوان کرده است.

کد خبر: ۱۲۰۲۴۹
۱۲:۲۸ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش دیدارنیوز خوزستان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اهواز، سیاوش محمودی رئیس شورای شهر اهواز در خصوص اعتصاب برخی کارگران روفت و روب شهرداری به خصوص منطقه ۶ اظهار کرد: به دنبال اعتصابات کارگران شهرداری که در منطقه ۶ و دیگر مناطق ایجاد شده شاید ذهنیتی برای مردم به وجود بیاورد که شهرداری حق و حقوق کارگران را پرداخت نکرده و لازم است در این خصوص شفاف‌سازی شود که حقوق این کارگران بروز است.

وی افزود: شورای شهر و دستگاه‌های نظارتی نیز پرداخت حقوق کارگران را بررسی کرده‌اند و کارگران مطالبه‌ای بابت حقوق ندارند و بارها به شهرداری تاکید شده که حقوق کارگران هر ماه زودتر از حقوق نیروهای کارمندی پرداخت شود و این کارگران ماه جاری حقوق خود را سوم دریافت کردند.

محمودی در خصوص مطالبات کارگران به ۴ درصد سختی زیان آور در محل کار اشاره نموده و توضیح داد: مطابق قانون در زمان بازنشستگی با مراجعه به اداره کار میتوان مبلغ ۴ درصد سختی زیان آور را مطالبه کرد و اداره کار موظف است برابر دوره خدمت مدت زمان را محاسبه و به محل کار ابلاغ کند که در این خصوص شهرداری نیز آمادگی خود را به منظور پرداخت اعلام کرده است.

‏وی به مبحث طبقه بندی مشاغل اشاره کرد و افزود: همانند ۴ درصد سختی زیان آور، کارکنان محترم می توانند با مراجعه به اداره کار میزان طبقه بندی مشاغل را درخواست کرده و با محاسبه و اعلام اداره کار به شرکت یا سازمان متبوع از این ظرفیت نیز بهره مند گردند.

رئیس شورای شهر وی در ادامه اظهار کرد: پایه سنوات تجمیعی سال ۱۴۰۰ نیز به موجب مصوبه ای در شورا در تاریخ ۱۴٠٠/۸/۲۶ به تصویب شورای شهر رسیده و در حال حاضر پایه سنوات فعلی توسط پیمانکار پرداخت می شود و سنوات مربوط به سال های قبل نیز در حال محاسبه و پرداخت است.

وی با اشاره به راهکار قانونی مسئله مطالبات کارگران گفت: عزیزانی که این مطالبات را دارند باید با مراجعه به اداره کار و شکایت حکم قانونی گرفته تا این وظیفه قانونی به شهرداری محول شده و شهرداری نیز مکلف به پرداخت آن شود که برای پرداخت نیز شهرداری اعلام آمادگی کرده، در غیر این صورت راه قانونی پرداخت برای شهرداری وجود نخواهد داشت.

محمودی تصریح کرد: احتمال می‌دهیم مسائل دیگری پشت این قضایا باشد و از شهرداری به خصوص منطقه ۶ می‌خواهیم با پیمانکاری که کوتاهی کرده و سلامت مردم را به خطر انداخته و بارها نیز تکرار شده برخورد قانونی لازم را انجام دهد و در صورت نیاز نسبت به فسخ این قرارداد اقدام کند.

وی اضافه کرد: در وهله اول پیمانکار باید پاسخگو کارگران خود باشد و مسئولیت حقوق و هر گونه درخواست قانونی این کارگران بعهده و جز وظایف پیمانکاران هست؛ هیچ دلیل و عذری برای تعطیلی خدماتی که سلامت مردم در گروه آن است وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز به تهدید و تحت فشار قرار گرفتن برخی از کارگران خدوم و زحمتکش از سوی برخی افراد و پیمانکاران اشاره داشت و خاطر نشان کرد: عده ای قلیل در بین کارگران زحمتکش و خدوم وجود دارند که با تحریک این عزیزان سعی بر برهم زدن نظم شهر و امنیت روانی و شغلی حاکم بر کار را دارند که انتظار داریم این عزیزان به این افراد و برخی پیمانکارانی که به فکر منافع شخصی خودشان هستند توجه نداشته باشند و مسیر قانونی مطالبات خود را طی کنند و مطمئن باشند شورا نیز در این مسیر پیگیر مطالبات این عزیزان از شهرداری خواهد بود.

وی عنوان کرد: در این دوره از شورا امور بر اساس ضوابط و مقرارت دنبال می‌شود؛ از این پس انتظار داریم شهرداری نیز در قراردادهای روفت و روب و مناقصات جدیدی که برگزاری می‌کند نظارت‌ها را جدی بگیرد تا شاهد اینگونه حرکت‌ها و به خطر افتادن بهداشت و سلامت مردم نباشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: