بلینکن در اوکراین: امیدوارم در مسیر دیپلماتیک بمانیم

وزیر خارجه آمریکا که به اوکراین سفر کرده است، طی اظهاراتی در سفارت آمریکا در کی‌یف مدعی شد که واشنگتن خواهان حل مسالمت آمیز مسئله اوکراین است.

کد خبر: ۱۱۹۴۴۳
۱۴:۱۳ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

دیدارنیوز: وزیر خارجه ایالات متحده امروز چهارشنبه و در دیدار خود از اوکراین، اعلام کرد که آمریکا صمیمانه امیدوار است که حل و فصل مسئله بحران اوکراین در چارچوب دیپلماتیک باقی بماند.

به نقل از ریانووستی، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که به اوکراین سفر کرده است، طی اظهاراتی در سفارت آمریکا در کی یف مدعی شد که واشنگتن خواهان حل مسالمت آمیز مسئله اوکراین است.

وی در این باره گفت: من صمیمانه امیدوارم که در مسیر دیپلماتیک و صلح آمیز باقی بمانیم.

پیشتر رسانه‌های اوکراینی از سفر وزیر خارجه آمریکا به این کشور در روز چهارشنبه خبر داده بودند.

این در حالی است که ظاهراً رئیس سازمان جاسوسی آمریکا هم چهارشنبه هفته گذشته در حالی که نمایندگان واشنگتن و ناتو مشغول مذاکره با روسیه درباره تضمین‌های امنیتی بودند، سفری به اوکراین به عنوان مرکز ثقل تنش‌های اخیر داشته است.

وزارت خارجه روسیه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» در تماس با بلینکن از وی خواست تا به گمانه زنی‌ها در مورد ادعای تجاوز روسیه به اوکراین دامن نزند و کی یف را ملزم به اجرای توافقات مینسک کند.

در همین رابطه، وزارت خارجه آمریکا هم اعلام کرد که دو طرف توافق کردند که روز جمعه هفته جاری در شهر ژنو با یکدیگر دیدار کنند.

پیشتر «جن ساکی»، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید با هشدار نسبت به ایجاد «وضعیت بسیار خطرناک» در امتداد مرز اوکراین گفته بود که واشنگتن معتقد است روسیه می‌تواند هر لحظه به اوکراین حمله کند.

آمریکا و متحدانش مدعی هستند که روسیه در تدارک حمله به اوکراین است حال آنکه مسکو با رد چنین اتهامی هشدار داده که گسترش ناتو به سمت شرق را برنمی تابد و عضویت اوکراین و گرجستان را در پیمان آتلانتیک شمالی، از خطوط قرمز خود تلقی می‌کند.

منبع: مهر
برچسب ها: بلینکن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: