هشدار سناتورهای آمریکایی به پوتین درباره حمله به اوکراین

سناتور‌های آمریکایی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نسبت به تجاوز نظامی جدید علیه اوکراین هشدار دادند. ریچارد بلومنتال سناتور آمریکایی گفت: تصور می‌کنم ولادیمیر پوتین بزرگترین اشتباه دوران حرفه‌ای خود را در دستکم گرفتن این که مردم اوکراین شجاعانه با او در صورت تهاجم جنگ خواهند کرد، مرتکب شده است.

کد خبر: ۱۱۹۲۹۸
۱۳:۳۶ - ۲۸ دی ۱۴۰۰

دیدارنیوز: گروهی از سناتور‌های جمهوریخواه و دموکرات آمریکایی در سفر به کی‌یف وعده دادند تا همبستگی و اتحاد با اوکراین را حفظ کرده و تسلیحات در اختیار این کشور قرار دهند.

به نقل از رویترز، گروهی از سناتور‌های جمهوریخواه و دموکرات آمریکایی در سفر دوشنبه به شهر کی‌یف به مقام‌های اوکراینی وعده دادند تا همبستگی خود را با این کشور حفظ کرده و تسلیحات نظامی برای مقابله با تهدیدات روسیه ارسال کنند.

سناتور‌های آمریکایی همچنین به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نسبت به تجاوز نظامی جدید علیه اوکراین هشدار دادند.

کی‌یف و متحدان غربی اش نسبت به افزایش تحرکات نظامی روسیه در مرز مشترک هشدار داده‌اند.

کشور‌های غربی بار‌ها مدعی شده‌اند که روسیه به دنبال بهانه‌ای برای یک تجاوز جدید به خاک اوکراین است، مانند اتفاقاتی که در سال ۲۰۱۴ منجر به تصرف شبه جزیره کریمه شد.

مسکو این ادعا را رد کرده، ولی گفته است که در صورتی که غرب با درخواست‌های امنیتی اش موافقت نکند، اقدامات نامشخصی را اجرا خواهد کرد، از جمله درخواست‌های روسیه می‌توان به جلوگیری از عضویت اوکراین در سازمان ناتو اشاره کرد.

مذاکرات بین روسیه و کشور‌های غربی هفته گذشته بدون دستیابی به پیشرفت محسوسی پایان یافت. کی‌یف از کشور‌های غربی خواسته است تا برای دفاع از خود در برابر روسیه، تسلیحات لازم و کافی را به این کشور عرضه کنند.

ریچارد بلومنتال سناتور آمریکایی در اظهاراتی در جمع خبرنگاران گفت: تصور می‌کنم ولادیمیر پوتین بزرگترین اشتباه دوران حرفه‌ای خود را در دستکم گرفتن این که مردم اوکراین شجاعانه با او در صورت تهاجم جنگ خواهند کرد، مرتکب شده است.

وی پس از دیدار هیئت آمریکایی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت: ما تحریم‌های اقتصادی فلج کننده‌ای را اعمال خواهیم کرد، اما مهمتر از آن، به مردم اوکراین تسلیحات و سلاح‌های کشنده‌ای می‌دهیم که برای دفاع از جان و معیشت خود نیاز دارند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: