حقوق زنان در جامعه آرمانی محافظه‌كاران

جامعه آرمانی آن‌ها با مردسالاری گره خورده، به همین دلیل تضییع حقوق زنان در ایران کاملا سیستماتیک و حکومتی است، مردسالاری‌ای که در فرهنگ و ساختار‌های اجتماعی وجود دارد، توسط حکومت مرتب بازتولید و تقویت می‌شود.

کد خبر: ۱۱۸۹۶۴
۰۹:۰۷ - ۲۶ دی ۱۴۰۰

دیدارنیوز: اصولگرایان هر زمانی که دولت و مجلس را به دست گرفته‌اند، خیلی سریع وارد موضوعات مربوط به زنان شده‌اند و حتی به جزیی‌ترین مسائل مانند دوچرخه‌سواری، بدنسازی، ورزش‌های صبحگاهی در پارک‌ها و... کار داشته‌اند.

جامعه آرمانی آن‌ها به‌شدت با نحوه زندگی زنان گره خورده است. حجاب و پوشش زنان علنی‌ترین و بارزترین بخش ماجراست. هدف اصلی کنترل زنان و تبدیل آن‌ها به شهروندانی درجه دو، با توانمندی و قدرت اندک و حذف شده از جامعه است تا کاملا مطیع و فرمانبر در خانه‌ها بمانند و همسران و مادران ایده‌آلی برای خانواده‌های مردسالار باشند.

طرح‌های افزایش جمعیت، ضرورت کنترل بر بدن زنان را بیشتر هم کرده، بنابراین ممانعت از جلوگیری از بارداری و سقط جنین هم دغدغه این روز‌های اصولگرایان شده است. جامعه آرمانی آن‌ها با مردسالاری گره خورده، به همین دلیل تضییع حقوق زنان در ایران کاملا سیستماتیک و حکومتی است، مردسالاری‌ای که در فرهنگ و ساختار‌های اجتماعی وجود دارد، توسط حکومت مرتب بازتولید و تقویت می‌شود.

نتیجه آنکه در شرایطی که بیشتر کشور‌های دنیا به سمت کاهش نابرابری‌های جنسیتی حرکت می‌کنند، ما همچنان به سمت نابرابری بیشتر می‌رویم.

پرستو سرمدی - روزنامه اعتماد

منبع: اعتماد
برچسب ها: حقوق زنان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: