رضوان حکیم‌زاده بیان کرد:

راه کارهای وزارت آموزش و پرورش برای کاهش استفاده کودکان از تبلت و موبایل

بازگشت به فضای کتاب‌خوانی، انجام تکالیف مهارتی و آموزش والدین از راه‌کارهای وزارت آموزش و پرورش برای کاهش استفاده از فضای مجازی است.

کد خبر: ۱۱۸۷۲
۱۱:۲۶ - ۱۸ مهر ۱۳۹۷
دیدارنیوز - رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در باره راه‌کارهای این وزارت‌خانه برای کاهش استفاده کودکان از گوشی و تبلت گفت: عید امسال با اجرای طرح عیدانه تلاش‌هایی برای کاهش استفاده دانش‌آموزان از گوشی و تبلت انجام شده است.

او با بیان این‌که در طرح عیدانه سعی شده تا کودکان به فضای کتاب و قصه بازگردند، ادامه داد: کودکان بیش‌تر وقت خود را صرف استفاده از گوشی و تبلت می‌کنند و این یک معضل جهانی است.

حکیم‌زاده اضافه کرد: یکی دیگر از اقدام‌های انجام شده از سوی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این باره حذف تکالیف سنتی از پایه‌های اول تا سوم و جایگزینی آن با تکالیف مهارتی و فعالیت‌های عملی بوده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن بیان نقش خانواده‌ها در کاهش استفاده دانش‌آموزان از تبلت و موبایل،‌ عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش از طریق انجمن اولیا مربیان برنامه‌هایی برای آموزش والدین در این باره دارد.

او با بیان این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ایجاد فضای شاد و انجام کارهای گروهی نقش به‌سزایی در کاهش استفاده دانش‌آموزان از گوشی و تبلت ایفا می‌کند، گفت: آوردن کانون به مدارس و آشنایی دانش‌آموزان با کتاب و قصه نقش مهمی در کاهش استفاده آنان از وسایلی چون تبلت و موبایل دارد.

حکیم‌زاده اظهار کرد: علاوه بر آموزش و پرورش و خانواده‌ها، صدا و سیما و سایر رسانه‌ها نقش مهمی در کاهش استفاده کودکان از گوشی و تبلت ایفا می‌کنند.

گفتنی است که ویژه‌ برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۳۹۷ در تهران به میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان‌ و نوجوانان در خیابان حجاب و همچنین مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور برگزار خواهد شد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: