نظامیان آمریکایی برای مرگ به افغانستان فرستاده نمی‌شوند

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد، نسل سوم نظامیان این کشور به افغانستان فرستاده نمی‌شود تا از نظر او بجنگند و بمیرند. بلینکن گفت: این نخستین بار در ۲۰ سال گذشته است که هیچ نظامی آمریکایی تعطیلات را در افغانستان به سر نمی‌برد.

کد خبر: ۱۱۸۳۲۹
۱۴:۰۱ - ۱۹ دی ۱۴۰۰

دیدارنیوز: وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت که این نخستین بار در ۲۰ سال گذشته است که دیگر نظامیان آمریکایی برای جنگیدن و مرگ به افغانستان فرستاده نمی‌شوند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: این نخستین بار در ۲۰ سال گذشته است که هیچ نظامی آمریکایی تعطیلات را در افغانستان به سر نمی‌برد.

وی افزود: و ما نسل سوم نظامیان آمریکایی را نمی‌فرستیم تا در آنجا (افغانستان) بجنگند و بمیرند.

نظامیان آمریکایی نیمه‌شب هشتم شهریور بطور شبانه از افغانستان خارج شدند این در حالی است که حدود دو هفته پیش از آن نیز دولت سابق افغانستان در مقابل طالبان فرو پاشید و بسیاری از مقامات دولتی نیز در پرواز‌های مختلف از این کشور فرار کردند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، ژنرال «کریس دوناهو» فرمانده لشکر ۸۲ هوابرد ارتش آمریکا آخرین نظامی این کشور بود که با سوار شدن بر هوایپمای C-۱۷ خاک افغانستان را ترک کرد.

وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرده بود که همزمان با پایان ماموریت تخلیه، در این روند ۱۲۳ هزار غیرنظامی که شامل شهروندان خارجی، افغان‌هایی که با نیرو‌های آمریکایی کار کرده‌اند و افراد در معرض خطر، خارج شده‌اند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: آمریکا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: