نقض حریم هوایی یونان توسط ترکیه

یک روزنامه از نقض حریم هوایی کشور یونان توسط ترکیه خبر داد و نوشت: هفته گذشته هم وزارت دفاع یونان از چندین مورد نقض حریم هوایی این کشور و تجاوز به منطقه اطلاعات پرواز آتن توسط پهپاد‌های ترکیه گزارش داد.

کد خبر: ۱۱۸۱۶۸
۱۱:۳۸ - ۱۸ دی ۱۴۰۰

دیدارنیوز: با وجود اقدامات آنکارا و آتن برای جلب اعتماد و خودداری از اقدام نظامی در تعطیلات ملی و مذهبی، ترکیه بار دیگر حریم هوایی یونان را نقض کرد.

به نوشته روزنامه گریک سیتی تایمز، بر اساس اعلام وزارت دفاع یونان ترکیه مصادف با عید تعمید حضرت عیسی (ع)، ۳۷ بار حریم هوایی این کشور را نقض کرد که ۳۵ بار با هواپیمای ترابری CN ۲۳۵ و دو بار با جنگنده‌های اف-۱۶ بوده است.

این نقض حریم هوایی یونان در شمال شرق، مرکز و جنوب شرق اژه صورت گرفته است. همچنین هواپیما‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی و عملکرد‌های تعیین شده، شناسایی و رهگیری شدند.

هفته گذشته هم وزارت دفاع یونان از چندین مورد نقض حریم هوایی این کشور و تجاوز به منطقه اطلاعات پرواز آتن توسط پهپاد‌های ترکیه گزارش داد. علاوه بر تجاوز پهپادها، در شش مورد دیگر نیز جنگنده‌های اف-۱۶ ترکیه اقدام به نقض حریم هوایی یونان کرده و تعداد مجموع تجاوز‌ها را به ۳۹ مورد رساندند. در مقابل، شش هواپیمای جنگی یونانی نیز به آسمان برخاسته و این جنگنده‌های اف-۱۶ را رهگیری کردند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ترکیه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: