استاندار ویژه خوزستان عنوان کرد

توسعه علمی همراه با حل مشکلات، پیوند دانشگاه با صنعت

استاندار ویژه خوزستان در شورای دانشگاه آزاد اسلامی این استان گفت : با ایجاد پیوند بین دانشگاه آزاد اسلامی و صنعت، می توان بخش های اجرایی و کشاورزی را تقویت کرد

کد خبر: ۱۱۸۰۸۷
۱۶:۲۹ - ۱۶ دی ۱۴۰۰

دیدارنیوز خوزستان: شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان  با حضور استاندار ویژه  و مسولان این دانشگاه در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد .

دکتر صادق خلیلیان استاندار ویژه خوزستان در این نشست  با بیان این مطلب که  خوزستان دارای   ظرفیت بالا و  منابع بسیاری  است گفت : می توان  با ایجاد پیوند بین دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک  دانشگاه جامع   و صنعت، بخش های اجرایی و کشاورزی را تقویت کرد .

وی توسعه مبتنی بر دانش و مهارت آموزی  را حایز اهمیت دانست و خواستار گسترش و تقویت

دوره های کوتاه مدت به منظور ارتقا، مهارت افزایی، بازآموزی کارکنان شد .

دکترعلی افروس رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز در این نشست ، ضمن تقدیر از حمایتهای استاندار استان، به ارایه گزارشی از استعدادها ، ظرفیتها و همچنین حضور نخبگان و متخصصان برجسته به همراه امکانات و تجهیزات پیشرفته با تکنولوژی روز در این دانشگاه اشاره کردو  از آمادگی دانشگاه ازاد اسلامی برای حل و رفع چالش های مختلف استان خوزستان خبر داد .
وی در این نشست  فرصت های موجود در  دانشگاه ازاد اسلامی را  برای توسعه استان حایز اهمیت دانست و گفت : دانشگاه آزاد اسلامی،   زمینه  های لازم  برای  ورود دانشجویان و دانش آموختگان در حوزه های مختلف عمرانی، نفت و پتروشیمی، کشاورزی، شیلات و ... ایجاد کرده است .

افروس علاقمندی  به تحصیل در دانشگاههای خوزستان در بین ساکنان کشورهای همجوار ،  دسترسی به دو فرودگاه بین المللی،استقبال عمومی داوطلبین ورود به دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به رقبای آموزشی ، وجود زمینه های  متنوع پژوهشی در حوزه های نفت ، گاز و فرآورده های آن ها،برخورداری دانشگاه  از ظرفیت های بخش کشاورزی، دامپروری و شیلات، وجود بسترهای لازم برای توسعه خدمات توریسم درمانی و پیشرو شدن در این زمینه با تکیه بر موقعیتت ژئو پلتیکی وژئو استراتژى استان، برخورداری از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرامام (ره) و منطقه آزاد اروند از جمله طرفیتهای مهم پیش رو در دانشگاه ازاد اسلامی خواند.

حجت الاسلام عطایی نسب مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی  خوزستان،  و دکتر شهرام شهرویی  رییس دبیرخانه هیأت امنای این دانشگاه نیز در سخنان جداگانه ضمن   ارائه گزارشی از وضعیت علمی ، فرهنگی تولیدی و... دانشگاه ، به بیان نقطه نظرات خود در این زمینه پرداختند.

گفتنی است در پایان این نشست ،  رؤسای  واحدها ی دانشگاهی وهمچنین  رؤسای تخصصی شوراهای دانشگاه ازاد اسلامی خوزستات به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و همچنین  مشکلات، و محدودیتهای پیش رو پرداختند



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: