رهایی قاتل آبادانی از چوبه دار پس از ۴ سال

رئیس دادگستری آبادان خبر داد: با همت و تلاش رئیس و اعضای مجتمع شورای حل اختلاف ، ستاد مردمی صبر و همیاران صلح این شهرستان ، قاتل آبادانی که در کابوس اعدام بود پس از ۴ سال با رضایت اولیاء دم از چوبه دار رهایی یافت.

کد خبر: ۱۱۶۲۴۹
۱۱:۳۹ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰

به گزارش دیدارنیوز خوزستان به نقل از  روابط عمومی توسعه حل اختلاف استان خوزستان نعمت اله روشن روان رئیس دادگستری شهرستان آبادان با اعلام این خبر گفت: سال ۹۶ در نزاعی دسته جمعی در یکی از مناطق این شهرستان یک نفر به قتل و یک نفر دیگر زخمی شد. که این حادثه زمینه را برای ایجاد تشنج ،اختلاف و تهدید فی مابین دو طایفه آنان و همچنین سلب آرامش و آسایش ساکنان مناطق محل سکونت این ۲ طایفه گردید.

وی افزود: پس از دستگیری قاتل، با وساطت بزرگان اوضاع متشنج بین این ۲ طایفه نسبت به گذشته بهتر و طایفه مقتول بر رسیدگی پرونده از طریق مجاری قانونی تاکید داشتند.

روشن روان خاطر نشان کرد: پس از برگزاری جلسات دادگاه رسیدگی به پرونده قاتل ، وی محکوم به مجازات قصاص شد و پس از تائید در دیوان عالی کشور ، حکم او به اجرای احکام کیفری آبادان برای اجرای آن ارجاع شد و اولیاء دم اصرار به اجرای حکم قصاص در موعود خود شدند و در این زمینه وساطت بزرگان ، ریش سفیدان و خیرین در این مدت در بخشیدن قاتل نتیجه ی نداشت.

رئیس دادگستری آبادان در ادامه اظهار داشت: با توجه به بافت عشایری در مناطقی که این ۲ طایفه سکونت دارند و در راستای تحقق سیاست های سند تحول قضایی به منظور ایجاد صلح و سازش در پرونده های مهم مانند قتل ، این پرونده جهت حل و فصل و مصالحه به شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع شد.

وی افزود: با درایت رئیس و اعضای مجتمع شورای حل اختلاف و همکاری اعضای ستاد صبر و همیاران صلح آبادان ، در یک کار گروهی و جهادی با دعوت بزرگان طایفه قاتل و مقتول و برگزاری چندین جلسه با آنان ، خوشبختانه تلاش و کوشش این عزیزان به نتیجه رسید و در نشستی با حضور سران عشایر ، مصلحین ، خیرین و دیگر اقشار مؤثر در حل و فصل این پرونده ، اولیاء دم با عفو و بخشش ، از خون قاتل فرزند خود گذشت کردند و این پرونده پس از ۴ سال منتهی به صلح و سازش گردید.

روشن روان ضمن تحسین و تقدیر از تلاش و کوشش خستگی ناپذیر رئیس و اعضای مجتمع شورای حل اختلاف ، اعضای ستاد صبر و همیاران صلح آبادان در حل و فصل این پرونده ، از مسئولان خواست که حمایت مادی و معنوی بیشتری از اعضای شورای حل اختلاف ، ستاد صبر و همیاران صلح داشته باشند تا زمینه آسایش ، آرامش و امنیت پایدار در جامعه افزایش پیدا کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: