تامین نشدن گاز، نیروگاه رامین اهواز را دست به دامن مازوت کرد

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز تنها علت استفاده از مازوت در یکی از واحدهای تولید برق این نیروگاه را تامین نشدن گاز عنوان کرد.

کد خبر: ۱۱۵۷۰۷
۱۱:۱۰ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰

دیدارنیوز خوزستان:خلیل محمدی، مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: با توجه به اولویت تامین سوخت گاز خانگی برای هموطنانمان و در نتیجه کاهش سهمیه گاز تخصیصی از سوی شرکت ملی گاز به این نیروگاه، ناگزیریم برای جلوگیری از قطع برق هموطنان، خاموشی‌ها و علیرغم میل باطنی از سوخت مازوت به صورت محدود استفاده کنیم.

او افزود: بسیاری از نیروگاه‌های تولید برق کشور طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته شده از سوی وزارت نیرو و نفت، به ناچار از سوخت دوم خود استفاده می‌کنند که نیروگاه رامین اهواز نیز از این قاعده مستثنی نیست و همه مراجع ذیصلاح از جمله سازمان محیط زیست نیز از این شرایط مطلع هستند.

محمدی سوخت گاز را سوخت اصلی این نیروگاه عنوان کرد و بیان داشت: تولید پایدار انرژی حیاتی برق و خدمت رسانی مستمر به مردم رسالت اصلی ما است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم، ما همواره بر تمایل نداشتن به استفاده از سوخت مازوت تاکید داریم و هیچگاه از این سوخت به منظور استفاده در واحد‌های تولیدی خود به جز در موارد اضطراری استفاده نمی‌کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون نیز ناگزیر شدیم به منظور پایداری شبکه، جلوگیری از خاموشی‌ها و تامین نیاز مردم به انرژی برق یکی از ۶ واحد تولیدی خود را با سوخت مازوت در مدار قرار دهیم، تصریح کرد: استفاده مداوم از سوخت گاز دلیل تولید مستمر این نیروگاه پس از ۴۲ سال فعالیت شبانه روزی است و استفاده از مازوت اثرات مخرب زیادی بر تجهیزات فنی و روند تولید انرژی برق در نیروگاه رامین دارد و هزینه‌های هنگفتی را جهت تعمیرات و بهره برداری به ما تحمیل می‌کند.

مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز صیانت از محیط زیست را از اولویت‌های این نیروگاه در فرآیند تولید برق دانست و بکارگیری این‌نیروگاه از سوخت گاز را باعث افزایش طول عمر تجهیزات و سهولت در بهره برداری، کاهش محدودیت‌های واحد‌ها و کاهش هزینه‌های سرویس و نگهداری و نهایتا افزایش طول عمر نیروگاه رامین عنوان کرد.

محمدی اظهار داشت: امیدواریم با تامین مستمر و پایدار گاز مورد نیاز واحد‌های تولید برق نیروگاه رامین و همچنین صرفه جویی مردم در استفاده از سوخت گاز، شاهد استفاده هر ۶ واحد این نیروگاه از این سوخت پاک باشیم.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: