گلایه عضو حزب موتلفه از بی‌توجهی رییسی به احزاب در انتصابات

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه جوان گرایی از اهداف حزب موتلفه است، گفت: جوان گرایی امری تدریجی در حزب موتلفه است و ما از تجربیات بنیان‌گذاران حزب و افرادی که تجربیات سالیان زیاد را دارند، استفاده کرده و به تدریج این تجربیات را به جوانان منتقل می‌کنیم.

کد خبر: ۱۱۵۴۳۷
۱۹:۳۰ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰

دیدارنیوز - حسین انواری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی صبح سه شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران با اعلام خبر برگزاری سیزدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اظهار داشت: سیزدهمین اجلاس مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی هفته آینده ۱۸ آذرماه با شعار «تحزب، جامعه و دولت اسلامی» در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری سیزدهمین مجمع اجلاس عمومی این حزب بیان داشت: مجمع عمومی هر سه سال یک بار تشکیل می‌شود و در صورت نیاز به جلسات فوق العاده نیز اقدام می‌شود و در این مجمع گزارش عملکرد سه ساله حزب موتلفه ارائه شده و دستاورد‌های به دست آمده مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین اعضای شرکت کننده نقد و انتقاد و پیشنهادات خود را برای بهبود و پیشرفت حزب ارائه می‌دهند.

وی افزود: مجموعه‌ای از دبیران استان‌ها و مراکز در این مجمع حضور دارند و انتخاباتی در این مجمع برگزار می‌شود و شورای مرکزی آینده حزب مشخص و خط مشی آینده نیز تثبیت می‌شود. همچنین پیش نویسی که شورای مرکزی ارائه کرده است به تمام اعضای حزب داده شده و در آن خط مشی‌ها مشخص و در شورای مرکزی، دبیر کل و دبیر اجرایی و مشاوران شورا نیز مشخص می‌شود.

عضو حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: حزب تلاش دارد ارتباط امت و امامت را برقرار کند، نظام ما نظام ولایی است و حزب موتلفه در طول این مدت در راستای هدایت‌های رهبر انقلاب و تبیین این ارتباط با امامت شکل گرفته است. موتلفه معتقد است در نظام اسلامی مردم سالاری بدون تحزب امکان پذیر نیست. مردم سالاری یعنی رعایت قانون و اجتماع مردم که دو روی سکه هستند. ما قید اسلامی را در تحزب عنوان کردیم تا آن را کاملا تعریف کنیم.

وی با اشاره به تقویت ادبیات مبنایی انقلاب و همچنین توسعه ارزش‌های اسلامی به عنوان یکی از اهداف حزب موتلفه تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم پیام رهبر انقلاب را توسعه و انتقال دهیم تا مردم سالاری دینی را تبیین کنیم تا افکار عمومی در تقویت این اهداف بتوانند نقش داشته باشند و مبنای جاری شدن آموزش‌های دینی و شناسایی اهداف اسلامی باشیم.

انواری تاکید کرد: یکی از کارکرد‌های حزب سرمایه‌گذاری و کادرسازی و هدایت افراد در جامعه برای تحقق اهداف نظام اسلامی بر اساس هدایت‌های رهبر انقلاب است.

وی ادامه داد: وحدت و همگرایی مردم با نظام از اهداف دیگر موتلفه است و نظارت یکی دیگر از وظایف احزاب محسوب می‌شود و این نظارت در واقع مدافع منافع مردم و تامین نیاز آنهاست و حزب تکلیف خود می‌داند که نظارت را بر تامین نیاز مردم داشته باشد و مراقبت کند تا قانون درست اجرا شود و از مسیر خارج نشویم.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در مورد نگاه دولت‌ها به احزاب و فعالیت آن گفت: در شرایط فعلی ما نتوانستیم حزب را تقویت کنیم و احزاب شناسنامه دار کم هستند و موتلفه از جمله احزابی است که از پشتوانه قوی برخوردار بوده و قدمت آن به پیش از انقلاب می‌رسد و این نشان دهنده ثبات و استحکام آن است.

وی بیان داشت: متاسفانه در کشور ما احزاب به شکل فصلی در فصل انتخابات خودنمایی می‌کنند و در واقع قیافه حزبی دارند، اما اعمال قدرت در تصمیمات نظام کرده و در مجلس برای تعیین برخی نامزد‌های مجلس و دولت تلاش می‌کنند.

عضو حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: این قبیل فعالیت‌ها که از سوی احزاب بدون شناسنامه قانونی صورت می‌گیرد، اداره کشور را دستخوش نوسانات می‌کند و از ظرفیت‌های نظام به خوبی استفاده نمی‌شود در حالی که احزاب می‌توانند پشتوانه خوبی برای دولت در انتصابات باشند و پاسخگوی نیاز مردم قرار بگیرند. معتقدم احزاب در شرایط حاضر حضوری کمرنگ داشته و دولت‌ها خیلی همراهی با احزاب ندارند.

انواری در مورد حضور سایر کشور‌ها در اجلاسیه سیزدهم تصریح کرد: برای تمام کشور‌هایی که با آن‌ها تعامل داریم، دعوت نامه ارسال شده و از گروه‌های خارجی و یا نمایندگان و سفیران آن‌ها در این مجمع حضور دارند که از جمله این کشور‌ها می‌توان به مقاومت لبنان و حزب کمونیست چین اشاره کرد.

وی با بیان اینکه جوان گرایی یکی دیگر از اهداف حزب موتلفه است، گفت: جوان گرایی امری تدریجی در حزب موتلفه است و ما از تجربیات بنیانگذاران حزب و افرادی که تجربیات سالیان زیاد را دارند، استفاده کرده و به تدریج این تجربیات را به جوانان منتقل می‌کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: موتلفه تلاش می‌کند استعداد‌ها و ظرفیت‌های جوان را جذب کرده و در کنار حرکت با حزب تجربیات قدما را به آن‌ها منتقل کند. بسیاری از اعضای حزب از توانمندی و استعداد بالایی برای مسند‌های مختلف در اداره کشور و یا استانداری برخوردار هستند و همگی دارای تحصیلات عالیه و یا حوزوی و تجربیات خوب در مدیریت‌های مختلف را در کارنامه خود به همراه دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
تندیس
|
|
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
بزرگترین خدمت رییسی به ملت ایران عدم بکارگیری باج خواهان سیاسی و به تعبیری گرسنگان سیری ناپذیر قدرت بود . اینها انقدر منفورند که هرچه کمتر دیده شوند و کمتر شنیده شوند دنیا زیباتر خواهد بود .