پوستر سی‌وسومین جشنواره تئاتر خوزستان رونمایی شد

پوستر سی‌وسومین جشنواره تئاتر خوزستان روز یکشنبه با حضور جمعی از مسوولان و هنرمندان در جوار مزار و یادمان سردار سرلشکر شهید علی هاشمی در گلزار شهدای اهواز در آیینی رونمایی شد.

کد خبر: ۱۱۵۲۶۹
۲۰:۱۸ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰

دیدارنیوز خوزستان:دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر خوزستان از این جشنواره به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی و هنری استان یاد کرد و بیان کرد: ۳۵ گروه نمایشی برای شرکت در سی و سومین جشنواره تئاتر خوزستان اعلام آمادگی کردند که از این تعداد، آثار ۲۱ گروه نمایشی از رامهرمز، بندرماهشهر، اهواز، شوشتر، مسجدسلیمان ،اندیمشک، دزفول، شهر چمران و سوسنگرد به دبیرخانه جشنواره رسید.
ناصر چنانی با اشاره به کار ارزشمند هیات بازبینی در این دوره ازجشنواره بیان کرد : هیات انتخاب متشکل از چهره‌های باتجربه تئاتر استان سعید آلبوعبادی، افشین القاسی و سیدمنصور ناصری علاوه بر بازبینی آثار، کارگاه آموزشی برای گروه های نمایشی برگزار کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه کار بازبینی آثار نمایشی از ۲۵ تا ۳۰ آبان امسال پایان پذیرفت ادامه داد: در این دوره از جشنواره مقرر شد گروه‌های راه یافته به جشنواره تئاتر به صورت غیر متمرکز در شهرستان مربوطه به اجرای نمایش بپردازند.

وی افزود: هفت اثر پس از بازبینی آثار به مرحله نهایی سی و سومین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند که ۲ اثر از آنها پس از اجرا به انتخاب هیات داوران به جشنواره بین المللی فجر راه پیدا می‌کنند.

دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر خوزستان بیان کرد: نمایش " باد سرخ وزیدن گرفته" به کارگردانی نرگس نوری ممبینی از گروه تئاتر آرماندیس رامهرمز، " فوبیا" به کارگردانی محمدرضا خردمند و حسین مشکی زاده از گروه تئاتر تافا دزفول،  "قرنطینه شیشه ای " به کارگردانی سمیه مقدمی نیا از گروه تئاتر هفت دز شهرستان دزفول از جمله آثار راه یافته به این دوره از جشنواره هستند.

وی نمایش "مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ"  به کارگردانی مجتبی رستمی فر و نمایش " دیگر" به کارگردانی ایوب بختیاری از گروه تئاتر خروس جنگی از اهواز، "طبقه پایین خانه پدری"  به کارگردانی مصطفی اتابک از گروه تئاتر کابوک شوشتر و " باطلاق " به کارگردانی بهروز وفایی از گروه تئاتر پارادایم اندیمشک را جز آثار راه یافته به مرحله نهایی سی و سومین جشنواره تئاتر خوزستان برشمرد.

چنانی، با بیان اینکه این هفت نمایش از ۹ تا ۱۲ آذر و با نمایش در رامهرمز اجرا می شوند بیان کرد: این اجراها در روزهای بعد در اندیمشک، درفول و شوشتر ادامه خواهند داشت و داوری نیز در همین شهرها انجام می شود.

وی گفت: نمایش های اهواز پایان بخش کار داوری برای این دوره از جشنواره خواهد بود و اجرای نمایش ها تنها برای داوران صورت می گیرد و اجراهای عمومی نیز طبق برنامه‌ریزی جداگانه پس از ارزیابی آثار برای علاقمندان و مردم انجام می‌شود.

وی با اشاره به شیوع کرونا و اعمال محدودیت از تمام کسانی که در این عرصه تلاش کردند تقدیر کرد و افزود: محتوای این نمایش‌ها شامل دفاع مقدس، موضوع کرونا و فداکاری شهدای سلامت و آداب و سنن در این نمایش ها پیش بینی شده است و امید است مورد پسند علاقمندان قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این آیین با اشاره به برگزاری و آغاز این رویداد فرهنگی در کنار مزار شهدا و در مزار و یادمان سردار شهید علی هاشمی گفت: رونمایی از پوستر این جشنواره  در مزار و یادمان شهدا فرصتی را برای ما ایجاد کرد که با شهدا عهد و پیمان دوباره ببندیم و این توفیق بزرگ و مغتنمی است تا از سرمایه و فرهنگ غنی شهادت در حوزه هنر و فرهنگ بهره ببریم.

 سی و سومین  جشنواره تئاتر خوزستان از ۹ تا ۱۲ آذر امسال در خوزستان برگزار می‌شود. هر ساله در پایان این جشنواره ۲ اثر بر اساس رای هیات داوران به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می‌شوند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: