افت قیمت در بازار خودرو، روند کاهشی ادامه خواهد داشت؟

بازار خودرو در کشور همچنان در نوسان و التهاب به سر می‌برد و با اینکه امروز قیمت‌ها رو به کاهش بوده اما همچنان نرخ خرید خودرو بسیار بالاست.

کد خبر: ۱۱۴۷۲۹
۱۱:۱۵ - ۳۰ آبان ۱۴۰۰

 

دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: به نظر می‌آید بعد از روزهای متوالی افزایش قیمت، بازار امروز خودرو یعنی یکشنبه آخر آبان، متفاوت از این روند و با ریزش قیمت‌ها شروع شد. پراید که شانه‌به شانه ۲۰۰ میلیون تومان بالا می‌رفت، یک باره از بازی سرعت عقب ماند و مجبور به سقوط شد. این ریزش قیمت در مورد سایر خودروهای داخلی نیز اتفاق افتاد.

 در این بازار، پراید ۱۱۱ حدود ۱۶۸ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ در محدوده ۱۴۸ میلیون تومان، تیبا هاچ بک مدل ۱۴۰۰ به قیمت ۱۸۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ دو ۲۵۸ و پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۳۰۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.  

ایسنا به نقل از سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران علت اصلی کاهش قیمت خودرو را آزادسازی سند خودروهای در رهن خودروسازان، اعلام کرده است.

به گفته او، افرادی که در طرح‌های فروش خودروسازان برای سرمایه‌گذای شرکت می‌کنند، به دلیل آن که به مدت یک سال، سند خودرو در رهن خودروساز باقی خواهد ماند، امکان معامله خودرو را ندارند. اکنون با آزادسازی اسناد زودتر از موعد، فروشنده در بازار افزایش یافته و قیمت‌ها به سبب افزیش عرضه، تعدیل شده‌اند.

بازار که در حالت صعودی، در رکود قرار داشت، حالا مشتریان فروشنده‌ای به خود می‌بیند که از میزان تقاضا فزونی یافته‌اند.

به گفته او، پژو پارس پیش از این بین ۳۰۰ تا ۳۰۵ میلیون تومان معامله می‌شد، این قیمت‌ها حالا ۲۷۳ تا ۲۷۵ میلیون تومان و سمند EF۷ که تا هفته قبل در مرز ۳۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده بود، حالا روی ۳۲۴ تا ۳۲۵ میلیون تومان آرام گرفته است. به گفته او محصولات گروه سایپا نیز کاهش دو تا سه میلیون تومانی را تجربه کرده‌اند.

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: