قالیباف: شورای نگهبان و مجمع تشخیص اجازه دهند بخش صنعت نفس آسوده‌ای بکشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای قانون ساماندهی بازار خودرو، انحصار موجود در بازار از بین رفته و ارتقاء فنی در کشور ایجاد شود.

کد خبر: ۱۱۴۴۸۸
۱۰:۵۷ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰

دیدارنیوز - محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در جلسه صحن علنی امروز (۲۶ آبان) مجلس شورای اسلامی پس از اصلاح طرح ساماندهی بازار خودرو، در پاسخ به تذکر نماینده مردم مهریز، اظهار داشت: کاری که در کمیسیون صنایع برای ساماندهی بازار خودرو انجام شده، کار درستی است و امروز برای ما اشتغال یکی از موضوعات مهم است و ما در کشور نیرو‌های فنی زیادی داریم همین طور امکانات، کارخانجات متعدد و افراد حقیقی و حقوقی فراوانی داریم که می‌توانند قطعات تولید کرده و آن را با بهره گیری از نیروی کار و انرژی ارزان و قابل رقابت صادر کنند.

وی افزود: این افراد می‌توانند این تولیدات را در چارچوب آئین نامه‌ها و مصوبات هیات وزیران صادر کرده و خودرو وارد کنند تا این انحصار موجود از بین برود و ارتقاء فنی در کشور ایجاد شود تا این وضع قیمت گذاری در خودرو نیز پیش نیاید و من فکر می‌کنم با اصلاح مصوبه مجلس یکی از تصمیمات بسیار خوب گرفته شد و نظرات شورای نگهبان نیز تامین می‌شود و ما این جا از شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تقاضا می‌کنیم در سال تولید اجازه دهند بخش صنعت یک نفس آسوده‌ای بکشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص تذکر نماینده مهریز در مجلس گفت: بخشی از اصلاحیه‌های انجام شده مربوط به تامین نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که براساس سیاست‌های کلی نسبت به مصوبه مجلس ایراد گرفته بود و از سوی شورای نگهبان به ما منتقل شد.

محمدرضا صباغیان بافقی طی تذکری اظهار داشت: براساس قانون باید ما ایرادات شورای نگهبان را برطرف کنیم و شورای نگهبان بر تبصره یک ایراد گرفته، اما کمیسیون تبصره ۲ را نیز تغییر داده که این صحیح نیست.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: