احتمال عادی‌سازی روابط بین لیبی و اسرائیل قوت گرفت

روزنامه معاریو نوشت، در حاشیه کنفرانس بین المللی پاریس پیرامون لیبی، بررسی‌هایی برای برقراری روابط دیپلماتیک میان لیبی و رژیم صهیونیستی انجام شد.

کد خبر: ۱۱۴۳۰۹
۱۲:۳۱ - ۲۴ آبان ۱۴۰۰

دیدارنیوز - این روزنامه از تماس‌هایی در حاشیه این نشست پرده برداشت که نشان می‌دهد تلاش‌هایی برای بررسی برقراری اینگونه روابط میان لیبی و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

با توجه به اینکه خلیفه حفتر، فرمانده ارتش "ملی" لیبی متعهد شده در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری لیبی روابط کشورش را با رژیم صهیونیستی عادی خواهد کرد و اینکه پسرش صدام را طی یک سفر محرمانه برای مذاکره با مسوولان ارشد رژیم صهیونیستی پیرامون اعلام احتمالی این نوع رابطه در ازای حمایت از بازسازی لیبی و دریافت کمک‌های امنیتی به اراضی اشغالی فرستاد، موضوع رژیم صهیونیستی در کنفرانس پاریس جایگاه خاصی داشت.

منابع دیپلماتیک گفتند، حفتر با وساطت عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر که در این کنفرانس شرکت داشت، کمک‌هایی را از رژیم صهیونیستی دریافت کرده است.

خبر‌ها نیز حاکی از آن است که رهبران اصلی لیبی اخیرا برقراری روابط دیپلماتیک رسمی با رژیم صهیونیستی و گفتگو با این رژیم فکر می‌کنند تا از این مساله در برابر رقیبان خود استفاده کنند.

عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی به روزنامه معاریو در پاریس گفت که این ملت لیبی است که باید پس از انتخابات دموکراتیک که قرار است ۲۴ دسامبر برگزار شود، درمورد موضوع برقراری روابط با رژیم صهیونیستی تصمیم بگیرد.

وی گفت، موضوع برقراری روابط با رژیم صهیونیستی بعدا بررسی خواهد شد، اما در عین حال احتمال انجام این کار را بعید ندانست.

گفتنی است که صدام حفتر در سفرش به اراضی اشغالی حامل نامه‌ای از پدرش بود که در آن حفتر از تل‌آویو خواسته در ازای برقراری روابط دیپلماتیک میان دو طرف، این رژیم کمک سیاسی و نظامی به لیبی داشته باشد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
یک مسلمان
|
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
هیچ کس درلیبی حق ،روابط باصهیونیستها راندارد،مردم لیبی پاسخ دندان شکن،به کسانی خواهنددادکه که پای صهیونیستها به لیبی رابازکنند.