میرسلیم: شرط لازم در سیستم جمهوری حزب و تشکیلات است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر قبول کردیم که جمهوری اسلامی بر پایه مردم سالاری است، شرط لازم آن وجود تشکیلات است که در آن فکر، برنامه، آموزش و راه کار خلق می‌شود.

کد خبر: ۱۱۳۹۶۷
۱۱:۴۷ - ۱۹ آبان ۱۴۰۰


 دیدارنیوز: مصطفی میرسلیم عصر سه شنبه در مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی دبیرکل فقید حزب موتلفه که در ساختمان یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد، اظهار کرد. دشمنان ما می‌دانند چی کار کنند، دشمن دست روی مشکلات اقتصادی گذاشته است.
وی با بیان اینکه باید با شگردهای دشمن آشنا بود، عنوان کرد: ترفند آنها این است که مشکلات به حدی زیاد شود که اعتقادات و مسائل معنوی مردم کم رنگ و ابعاد فرهنگی انقلاب فراموش شود. دشمنان صریح گفتند که اگر جمهوری اسلامی با مشکلات اقتصادی مواجه شود، جمهوری اسلامی نمی تواند به جنبه های معنوی و فرهنگی خود برسد.
میرسلیم با طرح این پرسش که انقلاب چگونه ضربه می خورد و ما چگونه باید برای حفط نظام جان فشانی کنیم؟ افزود: اول باید تشخیص دهیم‌ که دشمن چه در سر دارد، دقیقا مانند مرحوم عسگر اولادی باید شگردهای دشمن را بشناسیم.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در مجلس شورای اسلامی درباره دایره دوستان و یاران سیاسی مرحوم عسگر اولادی گفت: دوستان او بزرگانی چون مقام معظم رهبری، مرحوم بهشتی، مرحوم مهدوی کنی و شهدای گرانقدری چون باهنر و رجایی بودند. ولی این دایره دوستان باعث نشد او دیگران را فراموش کند.
وی در این رابطه با ذکر خاطره‌ای بیان کرد: سال آخر دبیرکلی گفت می‌خواهم به مرخصی بروم. چون برخی کارها و اقدامات را نمی‌شود در چارچوب حزب انجام داد. گفت شما مسائل حزب را ادامه دهید، من باید به سراغ جداشدگان از کاروان انقلاب بروم. معتقد بود دایره انقلاب و جمهوری اسلامی نباید تنگ شود. این از درس‌هایی بود که ما از او آموختیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ویژگی‌های اجتماعی مرحوم عسگر اولادی گفت: با فرمان امام (ره) کمیته امداد را سازماندهی کرد. به کمیته امداد به گونه دیگری نگاه می کرد و کار جالبی را انجام داد. این نبود که به اطرافیان بگوید کسانی که نیازمند هستند را به کمیته معرفی کنند و آشنا بازی کنند. معتقد بود کمیته امداد نباید جایگزین کمک های مردم به خودشان شود.
این نماینده مجلس یادآور شد: یکی دیگر از ویژگی‌های وی جانشین پروری و کادر سازی بود و به این کار اصرار داشت. مصلحت جمع را به منافع خودش ترجیح می‌داند. مرحوم عسگراولادی سرشار از امید بود. از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۸۳ دبیرکل حزب موتلفه و رییس جبهه ائتلاف امام و رهبری بود و او از این توان برخودار بود که حزب، تحزب و تشکیلاتی بودن را محترم بشمارد و فرهنگ تشکیلاتی را تقویت کند.
میرسلیم افزود: موافق و مخالف مرحوم عسگر اولادی به دو خصیصه اعتقاد به تشکیلاتی بودن و تحمل منتقد، مخالف و مدارا و میانه روی او اعتراف دارند.
وی خاطرنشان کرد: اگر قبول کردیم که جمهوری اسلامی بر پایه مردم سالاری است، شرط لازم آن وجود تشکیلات است در تشکیلات است که فکر، برنامه، آموزش و راه کار خلق می‌شود. اگر مسئولی در کشور در تشکیلات تربیت نشده باشد به مشکل می خورد و همکارانش را نه از کادر ورزیده حزبی که حتی با حسن نیت از افرادی استفاده می‌کند که اعتقادی به این مهم ندارد و  حتی حزب و تشکیلات را ضد ارزش می‌دانند، عسگر اولادی دقیقا در نقطه مقابل این تفکر بود. لذا ما باید چگونه در جمع کار کردن را در احزاب یاد بگیریم.
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در حکمرانی حسن نیت تنها کافی نیست. باید بدانیم تشکیلات و تحزب راه حل ارائه می‌دهد. حزب به کادرش می‌آموزد که چگونه خوب حکمرانی کند. اینها را ما از حاج حبیب‌الله عسگر اولادی آموختیم.


منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: