برنامه ریزی برای مدیریت آب سد‌ها در خوزستان

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب وبرق خوزستان گفت: برای مدیریت هر چه بهتر منابع آب سد‌های استان تا زمان شروع بارش‌ها تمامی تمهیدات صورت گرفت.

کد خبر: ۱۱۳۸۷۴
۱۲:۰۲ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰

دیدارنیوز خوزستان:علی شهبازی معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب وبرق خوزستان گفت: در حال حاضر حجم مفید قابل بهره برداری سد‌های خوزستان مجموعا ۴۴۱ میلیون مترمکعب ومعادل ۳ درصد کل ذخیره مفید این سد‌ها است و در زمان مشابه در پارسال حجم مفید ذکر شده در سد‌ها معادل ۳۲۴۶ میلیون مترمکعب بوده است که این موضوع نشان دهنده شدت خشکسالی است.

او افزود: برای مدیریت هر چه بهتر منابع آب تا زمان شروع بارش‌ها تمامی تمهیدات در دو بخش بهره برداری از حداکثر ظرفیت سد‌ها و نیز بهینه سازی توزیع آب در شکه رودخانه‌ای استان صورت گرفته است و در حال حاضر در رودخانه کرخه در تمامی مسیر‌های رودخانه‌ای آب با دبی مناسب و متناسب با خشکسالی جریان دارد.

شهبازی ادامه داد: در حوضه آبریز کارون از طریق مدیریت کمی و کیفی رودخانه کارون به وسیله برنامه‌های نوبت بندی، احداث بند خاکی مارد و رها سازی موجی جریان در مقاطع کوتاه مدت، با وجود کمبود شدید منابع آب از افزایش بیش از حد شوری در اهواز و بخش‌های پایین دستی جلوگیری شده است.

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب وبرق خوزستان بیان داشت: در سایر سد‌ها مانند مارون و جره رها سازی جریان برای کشت‌های پاییزه متناسب با الگوی کشت مصوب و زمانبندی تعیین شده در حال انجام است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: