مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان

جوانان سبب افزایش و ارتقاء جایگاه جمعیت و اعتبار اجتماعی آن می‌شوند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: اولین گام برای ورود به یک مجموعه مردم نهاد از خودگذشتگی برای خدمت به دیگران است. نیروهای خادم توانمند و نوع دوست باعث فخر جمعیت هلال احمر هستند و جوانان سبب افزایش و ارتقاء جایگاه جمعیت و اعتبار اجتماعی آن می‌شوند.

کد خبر: ۱۱۳۴۶۲
۲۰:۵۸ - ۱۲ آبان ۱۴۰۰

 

دیدارنیوز خوزستان:دکتر علی خدادادی در نشست هیئت اجرایی سومین دوره انتخابات مجامع دبیران کانون های معاونت امور جوانان هلال احمر خوزستان اظهار کرد: جمعیت هلال احمر مجموعه ای برای خدمت به مردم است.
وی افزود: معمولاً مجموعه های مردم نهاد یا تشکل هایی که از جوانان شکل می گیرد به دلیل ناپایداری و عدم تداوم، لازم است انتقال تجربه شکل بگیرد تا بتوانند موفق باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه علم آموزی یک فضیلت است گفت: اگر علم بیاموزیم ولی اخلاق و تعهد نسبت به جامعه نداشته باشیم نمی‌توانیم فردی مهم و مفید برای جامعه باشیم. وجه تمایز انسان ها از یکدیگر نوع دوستی است.

دکتر خدادادی ادامه داد یک امدادگر یا داوطلب زمانی که در یک بحران طبیعی قرار می گیرد برای نجات جان دیگران، جان خود را به خطر می‌اندازد و این باعث ارزشمندی کار هلال احمر می شود.

وی با اشاره به تاثیر فضاهای اجتماعی و مجازی بر روی نسل جوان ادامه داد: ما باید بسیار مواظب باشیم که باعث ترویج رفتارهای غلطی که دیگران میخواهند نشویم. گاهی اتفاقی در جامعه رخ می‌دهد  وبدخواهان به گونه‌ای آن را طراحی می کنند که باعث می شود یک بحران اجتماعی شکل گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند سرمایه اصلی جامعه ما جوانان هستند. وظیفه جمعیت هلال احمر در قبال جوانان توانمندسازی آنان در مقابل حوادث طبیعی و در وهله دوم آسیب های اجتماعی است چرا که آسیب‌های اجتماعی و طبیعی می‌توانند تهدیدی برای جوانان باشند.

دکتر خدادادی با بیان اینکه افرادی که مصون شده اند تحت تاثیر آسیب‌ها قرار نمی گیرند تصریح کرد: ما اهداف مستتری در فعالیتهای اجتماعی خود دنبال می کنیم به عنوان مثال اهداف تشکل های دانشجویی و صنفی برای جوانان علاوه بر فعالیتهای بشر دوستانه ، آموزش مسئولیت پذیری و تقویت اعتماد به نفس است.

وی عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا فرصت مناسبی را برای ترمیم و توسعه زیرساخت‌ها و توانمندسازی افراد برای مقابله با تهدیدات بیولوژیک فراهم آورده است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: عده‌ای در جامعه به دلیل این که مسئولیت پذیر نیستند از ماسک استفاده نمی کنند پس ما باید در مقابل خیلی از مسائل احساس مسئولیت کنیم.

دکتر خدادادی سرمایه اجتماعی را مهمترین عامل اعتبار جمعیت هلال احمر دانست و گفت: سرمایه اجتماعی ما جوانان ،خیرین و اعضای داوطلب هستند در جریان سیل مقدار زیادی کمک های مردمی جمع آوری شد و این یعنی سرمایه اجتماعی.

وی افزود: به دلیل نامناسب بودن زیرساخت ها باید جامعه را تاب‌آور کنیم. همه این موارد با آموزش امکان پذیر می شوند. باید توانمندی هایی را کسب کنید که بتوانید در آینده علاوه بر انجام وظیفه خود، در جامعه نیز تاثیر گذار باشید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار داشت: اولین گام برای ورود به یک مجموعه مردم نهاد از خودگذشتگی برای خدمت به دیگران است. نیروهای خادم ،توانمند و نوع دوست باعث فخر جمعیت هلال احمر هستند و جوانان سبب افزایش و ارتقاء جایگاه جمعیت و اعتبار اجتماعی آن می‌شوند.

حجت الاسلام انصاری نیز در این نشست اظهار کرد: خدای تبارک و تعالی انسان را وقتی خلق کرد یکسری مفاهیم بدیهی را در قرآن بسیار مورد تاکید قرار می دهد.

وی افزود: تفاوت انسان با سایر مخلوقات در قدرت انتخاب است. همه انتخاب‌های ما به حق و باطل تمایل دارد و هیچ زمانی حق و باطل با یکدیگر جمع نمی شوند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در زمان امام حسین یک شخص  حر می‌شود و شخص دیگر عمر ابن سعد می ‌شود و این تفاوت ها همه در گرو انتخاب هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: