گزارش گاردین: بایدن تضمین داد از برجام خارج نشود!

روزنامه گاردین گزارش داده است که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در سفرخود به قاره سبز و دیدار با سران سه کشور اروپایی متعهد شده است که تنها در صورتی از توافق هسته‌ای ایران خارج می‌شود که تهران از آن خارج شود.

کد خبر: ۱۱۳۱۳۷
۱۰:۵۸ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ به گزارش گاردین، جو بایدن، رئیسش جمهوری آمریکا متعهد شده است که آمریکا تنها در صورتی از توافق هسته‌ای خارج می‌شود که ایران خارج شود.  جمهور آمریکا در مذاکره با سران آلمان، فرانسه و بریتانیا متعهد شده است که خروج دونالد ترامپ از توافق برجام را تکرار نکند.

در بیانیه‌ رسمی‌ای که پس از دیدار بایدن با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس منتشر شده است کشورهای اروپایی از این تعهد بایدن استقبال کرده‌اند. موضوع توافق هسته‌ای و مذاکرات احیای این توافق در وین از موضوعات مورد رایزنی رهبران این کشورها بوده است. در این بیانیه همچنین آمده است: پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران در برابر تلاش‌ها برای بازگشت به توافق هسته‌ای مانع ایجاد می‌کند.


بیشتر بخوانید: حجاریان: ترکیب استانداران را ببینید! می‌ترسند



رهبران تروئیکای اروپایی و آمریکا در بیانیه مشترک خود از ایران خواستند تا "از فرصت استفاده کرده و با حسن نیت عمل کند تا از تشدید تنش جلوگیری شود. "

آن‌ها همچنین آنچه را که "اقدامات تحریک آمیز ایران" خوانده‌اند، باعث نگرانی جدی خود دانسته‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: