مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان خبر داد:

فردا شروع بازسازی اولین واحد آسیب دیده در زلزله اندیکا

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان گفت: عملیات آوار برداری توسط ماشین الات بنیاد در حال انجام است که به زودی تکمیل می‌شود و از فردا عملیات بازسازی اولین واحد مسکونی آسیب دیده در اندیکا شروع خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۲۸۹۳
۲۱:۲۷ - ۰۷ آبان ۱۴۰۰

دیدارنیوز خوزستان: حسین جنتی در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا که با حضور وزیر کشور در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: از روز اول زلزله ارزیابی‌ها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شروع شد. 


وی افزود: بلافاصله ستاد بازسازی بنیاد مسکن در شهرستان اندیکا شروع به کار کرد و کارشناسان بنیاد مسکن در ستاد بازسازی کار تشکیل پرونده جهت معرفی به بانک برای پراخت تسهیلات بلاعوض به متقاضیان را انجام می‌دهند. 

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان اضافه کرد: عملیات آوار برداری توسط ماشین الات بنیاد در حال انجام است و در سریع ترین زمان ممکن این عملیات تکمیل خواهد شد. 

وی تصریح کرد: همزمان با عملیات آوار برداری عملیات اجرایی توسط کارشناسان بنیاد شروع شده و از فردا عملیات بازسازی اولین واحد مسکونی در اندیکا شروع خواهد شد. 

جنتی ادامه داد: طبق دستور آقای نیکزاد ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین منابع مالی جهت شروع بازسازی و عملیات اجرایی انجام شد و مصالح مورد نیاز جهت ساخت واحد های مسکونی بارگیری و در منطقه تخلیه شده است. 

وی افزود: هم اکنون مصالح ساختمانی از جمله سیمان، میله گرد، اسکلت های پیچ مهره‌ای و...  جهت ساخت واحدهایی که در مناطق دور دست هستند، در منطقه مستقر شدند و در این خصوص مشکلی وجود ندارد. 

جنتی بیان کرد: مشکلاتی درخصوص جاده های دسترسی برای انتقال مصالح و رفت و آمد در برخی روستاها بود که طبق برآورد اولیه‌ای که به ریاست بنیاد مسکن ارائه دادیم مقرر شد تامین اعتبار آن پیگیری شود و اگر تامین اعتبار شد به جاده های دسترسی نیز ورود خواهیم کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: