ذوب‌آهن صفر - استقلال ۲؛ یامگا و فرهاد روی هوا!

استقلال در یک بازی کاملا برتر و حساب شده، موفق شد به لطف درخشش خرید جدید خود یعنی کوین یامگا، پس از ۴ سال و ۹ ماه در فولادشهر به پیروزی برسد.

کد خبر: ۱۱۲۵۹۵
۲۱:۵۸ - ۰۳ آبان ۱۴۰۰



دیدارنیوز: در یکی از دیدار‌های هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال با ارائه یک بازی زیبا و حساب شده، با نتیجه ۲ بر صفر از سد میزبان خود ذوب آهن گذشت. کوین یامگا بازیکن جدید و خارجی آبی‌ها مرد اول میدان بود و توانست در نخستین تجربه حضور در لباس استقلال، هر دو گل تیمش را به ثمر برساند تا آغاز طوفانی را با پیراهن این تیم داشته باشد.

این بازی با حرکت تیمی سریع و دیدنی ذوبی‌ها آغاز شد. ارسال تند و تیز امیرحسین صدقی به درون محوطه جریمه، در حالی به خالقی فر رسید که او بدون هیچ مزاحمتی، بین دو مدافع استقلال ایستاده بود و ضربه اش را به سمت دروازه آبی پوشان زد که با واکنش دیدنی سیدحسین حسینی همراه بود و گلر آبی‌ها به زیبایی این توپ را مهار کرد تا استقلال در ثانیه‌های ابتدایی بازی دروازه اش باز نشود. البته این واکنش باعث مصدومیت حسینی شد و او در دقیقه ۱۰ جایش را به رشید مظاهری داد.

استقلال در نخستین موقعیت جدی که به روی دروازه ذوب آهن خلق کرد، به گل رسید. در دقیقه ۲۷ یامگا از یک توپ سرگردان در پشت محوطه جریمه نهایت بهره را برد و پس از اینکه دو مدافع ذوبی‌ها را به خود مشغول کرده بود، با شوتی زمینی و دقیق به گوشه دروازه، گل نخست خودش را با پیراهن آبی پوشان به ثمر رساند.

در دقایق پایانی نیمه نخست هر دو تیم فرصت‌هایی برای گلزنی داشتند. یامگا برای استقلال و همچنین سینا اسدبیگی و امیرحسین صدقی برای ذوب آهن فرصت‌های خوبی را در ۶ دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه نخست از دست دادن تا ۴۵ دقیقه اول با پیروزی یک بر صفر آبی پوشان به پایان برسد.

در نیمه دوم نیز یامگا بار‌ها و بار‌ها خط دفاعی ذوب آهن را آزار داد، اما فرعباسی در برابر این بازیکن ایستادگی کرد. در ادامه نیز ذوب آهن توسط خالقی فر فرصت فوق العاده‌ای برای گلزنی داشت که سیاوش یزدانی با یک تکل بلند و به موقع ناجی دروازه تیمش شد. استقلال نیز توسط رضاوند و سلمانی در ثانیه‌های پایانی چند موقعیت خوب را از دست داد.

در حالیکه بازی رو به پایان بود، آبی پوشان صاحب یک ضدحمله شدند که پاس در عمق و دیدنی امیرعلی صادقی به کوین یامگا رسید و این بازیکن در مصافی تک به تک با حبیب فرعباسی با ضربه‌ای دقیق و دیدنی به گوشه دروازه، گل دوم خودش و استقلال را به ثمر رساند تا خیال آبی‌ها بابت یک پیروزی شیرین راحت شود.

با این نتیجه، استقلال موفق شد به همراه فرهاد مجیدی به طلسم ۴ سال و ۹ ماه ناکامی در ورزشگاه فولادشهر پایان دهد. آبی پوشان در ۵ سفر قبلی خود به اصفهان بدون کسب پیروزی راهی تهران شده بودند، ولی این بار ضمن غلبه بر ذوب آهن و شکستن طلسم استادیوم خانگی این تیم، پس از ۶ فصل توانستند در دو هفته ابتدایی لیگ به پیروزی برسند.

منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: