اعزام اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی به مناطق زلزله‌زده اندیکا

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: به منظور خدمت رسانی به دامداران و عشایر، اکیپ های واکنش سریع دامپزشکی استان به مناطق زلزله‌زده اندیکا اعزام شدند.

کد خبر: ۱۱۱۱۷۴
۱۳:۱۳ - ۱۹ مهر ۱۴۰۰


دیدارنیوز: «مصطفی کنارکوهی» گفت: این اکیپ‌ها نسبت به واکسیناسیون دام‌های موجود با هدف پیشگیری از بروز بیماری های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک و نظارت بر دفن بهداشتی لاشه دامهای تلف شده اقدام خواهند کرد.
وی اظهار داشت:دامپزشکی استان همه توان وامکانات خود را برای کمک به مردم مناطق زلزله زده در حوزه حفاظت از سرمایه های دامی باقیمانده و پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک و واگیر دامی در این مناطق به کار خواهد گرفت.
کنارکوهی بررسی تعداد تلفات دامی و دفن بهداشتی دام‌های تلف شده را از جمله اقدام‌های اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی بیان کرد و افزود: برای جلوگیری از آسیب های زیست محیطی و ابتلا به بیماری های مشترک، تمامی لاشه ها  در مکانی مناسب و به صورت بهداشتی مطابق با دستور العمل های سازمان دامپزشکی کشور دفن خواهند شد.
وی ادامه داد: با وجود شرایط توپوگرافی خاص منطقه از لحاظ سخت گذر بودن اکیپ های واکنش سریع دامپزشکی استان و شهرستان اندیکا کماکان در حال ارائه خدمات هستند و با توجه به احتمال شیوع بیماری مشترک در این مناطق،  اقدامات کنترلی و پیشگیری از قبیل واکسیناسیون، سم پاشی و رصد و پایش بیماریها در حال اجرا است.
مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان بر لزوم امدادرسانی فوری به مناطق زلزله زده در حوزه دامپزشکی برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مختلف تاکید کرد و افزود: پس از زلزله و بروز شرایط ویژه و کاهش سطح بهداشت در مناطق متاثر از زلزله، احتمال وقوع بیماری‌های دامی افزایش می‌یابد که در همین راستا اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی استان نسبت به واکسینه کردن دام های سبک و سنگین در مناطق زلزله زده علیه بیماریهای بروسلوز، لمپی اسکین، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله را مطابق با دستور العمل های مدیریت بحران دامپزشکی استان در دستور کار  قرار می دهند.
وی ضمن همدردی با آسیب دیدگان بر همکاری با اکیپ های دامپزشکی و استفاده از توان نظارتی کارشنان دامپزشکی برای دفن بهداشتی لاشه‌ها و ضدعفونی دامداری ها ، آغل ها و واکسیناسیون  دام‌ها تاکید کرد.
در پی وقوع زمین لرزه بامداد روز دوشنبه اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان به تمام دستگاه های امدادی ، عملیاتی و فرمانداری های ایذه، اندیکا، مسجدسلیمان و لالی اعلام آماده باش کرد.
اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است.
بر اثر بروز زلزله در اندیکا ، تعدادی از دام های عشایر منطقه تلف شده است.


منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: