تدوین بسته تحولی «شناسایی نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری»

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای راهبری سازمان، از تدوین «بسته تحولی شناسایی نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری» پس از اجرای آزمایشی آن در ۵ استان خبر داد.

کد خبر: ۱۱۰۷۵۴
۱۶:۰۴ - ۱۴ مهر ۱۴۰۰

 

 

دیدارنیوز: سیدجواد حسینی در نشست شورای راهبری سازمان که با حضور ویدئو کنفرانسی رؤسای ادارات استثنایی برگزار شد؛ با بیان اینکه در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری تاکنون ۹۹ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان نوبت گیری کرده‌اند، گفت: این میزان نوبت گیری در شرایط کرونایی، بی سابقه و بالاتر از ۹۸.۸ درصد سال گذشته است.

وی افزود: تاکنون ۹۶ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان ارزیابی شده‌اند و با وجود مشکلات سامانه سیدا ۵۷ هزار نوآموز پیش دبستانی، تاکنون نوبت گیری کرده‌اند.

حسینی تصریح کرد: «غربالگری نشانگان نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری» از جمله برنامه‌های نوآورانه سازمان آموزش و پرورش استثنایی است که در سال جاری به صورت پایلوت در ۵ استان و همراه با برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی انجام می‌شود.

وی افزود: به دلیل نوآورانه بودن این برنامه، مشورت با اساتید دانشگاهی نیز انجام شده است و پس از انجام غربالگری به صورت پایلوت و ارزیابی غربالگری، این برنامه در سال‌های آینده به کل کشور تسری خواهد یافت.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین گام پس از شناسایی و غربالگری، مداخلات بهنگام برای این نوآموزان است.

وی افزود: در سال جاری سه بسته تحولی «آموزش‌های خانواده محور»، «بازی و ورزش‌های نشاط آفرین» و «توسعه کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری» در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است.

حسینی اظهار کرد: بسته تحولی «شناسایی نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری» نیز پس از اجرای آزمایشی آن در ۵ استان، تدوین خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه آموزش‌ها در سال جاری ترکیبی و با رویکرد بازگشایی تدریجی و حفظ سلامت دانش آموزان است گفت: در آموزش و پرورش استثنایی، در گام اول آموزش حضوری در مدارس با حداکثر ۵۰ دانش آموز و کلاس‌های ۶ نفره شروع شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: تمهید ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی از ضروریات حضور دانش آموزان در مدارس است و در سال جاری بیش از ۵۳ میلیارد تومان برای ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی اختصاص خواهد یافت.

وی در پایان خواستار پیگری جدی مستثنی شدن نیرو‌های استثنایی از قانون «جامع مدیریت خدمات کشوری» شد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: