شهردار منطقه ۱۲ در نشست صمیمی با ایثارگران این منطقه:

نقش ایثارگران، همچون حماسه‌سازان اربعین، روایت‌گری است

شهردار منطقه ۱۲ در نشست صمیمی با ایثارگران این منطقه با یادآوری تقارن اربعین حسینی با هفته دفاع مقدس، نقش ایثارگران و بازماندگان ۸ سال دفاع مقدس را روایت‌گری ایثارگری‌ها و شرح رشادت‌های آن دوران دانست.

کد خبر: ۱۱۰۲۷۱
۱۲:۲۸ - ۱۰ مهر ۱۴۰۰



دیدارنیوز: نشست صمیمی شهردار منطقه با ایثارگران این منطقه به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس با حضور علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه، معاونان، برخی از مدیران شهری شهرداری منطقه و جمعی از کارکنان ایثارگر در محل سالن اجتماعات سوله مدیریت بحران واقع در ناحیه ۲ این منطقه برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این نشست، نخست حاضران به بیان دغدغه‌ها و خواسته‌های خود پرداختند که موارد طرح‌شده را مصطفی حسینی‌کومله، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا پاسخ داد و از جمله از پیشنهاد تشکیل بانک اطلاعاتی از ایثارگران منطقه استقبال کرد.

در ادامه سعادتی ضمن تسلیت به مناسبت اربعین و ایام سوگواری حضرت ابی‌عبدالله (ع) و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، تقارن این دو مناسبت را فرصتی برای تأمل و تعمق در درس‌های نهفته در آن‌ها و ارتباط موضوعی و مفهومی بین این دو موضوع دانست و گفت: حماسه‌ای که در اربعین رخ می‌دهد، روایت‌گری رشادت‌ها و جانفشانی‌های کربلا توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) است و از این منظر نقش این بزرگواران در تاریخ اسلام و احیای دین پیامبر عظیم‌الشأن (ص)، نقشی کلیدی و اثرگذار بوده که اگر این روایت‌گری نبود، بسیاری خطبه‌ها، رنج‌های خانواده اهل بیت (ع) و بسیاری مفاهیم، اندیشه‌ها و موضوعات چه بسا به فراموشی سپرده می‌شد.

وی نقش ایثارگران و بازماندگان ۸ سال دفاع مقدس را همچون حماسه‌سازان اربعین حسینی، روایت‌گری خواند و افزود: امروز وظیفه و رسالت شما عزیزان انتشار ایده‌ها و اندیشه‌هایی است که بیان می‌کند، آن دفاع برای چه مقدس بود و برای چه عده‌ای در راه آن شهید شدند.

شهردار قلب طهران با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با دانشجویان و توصیه ایشان مبنی بر ترویج اندیشه‌های درست در فضای مجازی ادامه داد: ایشان انتقال افکار درست و پاسخ‌دادن به مسائل را برابر با جهاد دانسته‌اند که از واجبات است.

وی ضمن یادآوری یکپارچگی نظام و مردم، تأکید کرد: برای مردم، دولت، شهرداری تهران و همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها، نظام و مملکت به شمار می‌روند؛ بنابراین هرکدام از ما در هر نقشی و با هر مسؤولیتی که در حال خدمت‌گزاری هستیم، باید دقت کنیم برای حفظ اعتبار و آبروی نظام، وظایف خود را به بهترین شکل به انجام برسانیم و بدانیم هر کار و فعالیتی که درست و با وظیفه‌شناسی انجام شود، سبب دلگرم‌ترشدن مردم به این آب و خاک خواهد شد.

در پایان این نشست، با لوح تقدیر و اهدای هدایا از کارکنان ایثارگر منطقه تقدیر شد.

منبع: روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: