اولیایی: رئیسی به تعهد اولش عمل کرد منتظر عمل به تعهد دوم هستیم

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران از حضور چند ماه قبل در جلسه نخبگان ورزش با ابراهیم رییسی قبل از ریاست جمهوری اش می گوید

کد خبر: ۱۱۰۰۴۴
۱۱:۰۸ - ۰۷ مهر ۱۴۰۰

دیدارنیوز - کاظم اولیایی در گفتگو با طرفداری به نکاتی جالب از این جلسه اشاره می‌کند که با هم مرور خواهیم کرد:

ابراهیم رییسی قول داد وزیر ورزش از میان ورزشی‌ها انتخاب شود

 ۳۵ نفر در جلسه نخبگان حاضر بودند. در اردیبهشت ماه و همان شبی که ایران با عراق بازی داشت، به دعوت دوستان با عنوان نخبگان ورزش به حسینیه سرچشمه رفتیم، از فوتبالی‌ها بنده و  خوردبین،  سمیعی،  پرویز مظلومی، حسین شمس،  شکوری و ستار همدانی و بقیه المپین‌های قهرمان و مدال آور بودند، در این مراسم نماز جماعت خواندیم و فوتبال را دیدیم و سپس جلسه‌ای ۲ ساعت و نیمه برگزار شد، در آنجا خود رییسی ۲ قول به جامعه ورزش دادند، اول این که وزیر ورزش از میان ورزشی‌ها انتخاب شود و دوم این که باشگاه‌های فوتبال ما در قالب دولتی و واگذاری به بخش خصوصی تعیین تکلیف شوند.

وزرای ورزش را پیشنهاد دادیم

 در بخش وزیر ورزش اینگونه مطرح شد که وزیر ورزش از میان تحصیل کرده‌های ورزشی باشد.  با مشورت با بزرگان دیگر ورزش مثل هاشمی طبا،  فائقی و عابدینی، روی یک فهرست ۵ نفره نظر خواهی انجام و فهرستی تهیه شد که بین آن‌ها دنیا مالی و رسول خادم انصراف دادند و سجادی و کیومرث هاشمی به عنوان معتبر‌ترین نامزد‌ها برای وزارت ورزش پیشنهاد شدند،  رییسی به تعهد اول خود عمل کردند و سجادی را وزیر ورزش کردند،  اما بحث دوم تعیین تکلیف تیم‌های پر طرفدار باشگاهی ما بود.

باید اختیار از دولت گرفته شود

 طرح دوم و مهمی که ما مدتهاست به طور جدی روی آن کار کرده و پژوهش آکادمیک رویش انجام داده ایم، طرح خصوصی سازی باشگاه‌های پر طرفدار بوده است، در این بین، طرحی که ما ارائه دادیم، بدون پاسخ مانده است، ما گفته ایم باشگاه‌های بزرگ باید ساختار مالک - هواداری داشته باشند.  برای رسیدن به این روند باید پیمان مدیریتی برقرار باشد، به این شکل که برای مدت ۳ تا ۵ سال زمینه تشکل‌های هواداری و مدیریتی برای احراز صندلی مدیریت فراهم شود، این فرآیند به این صورت برگزار می‌شود که مزایده کارگزاری برگزار و کارگزار‌هایی که توان حضور در این عرصه را دارند، مدیریت باشگاه را برای ۳ تا ۵ سال بر عهده می‌گیرند، در این میان دولت مالکیت خود را حفظ می‌کند، اما اختیاری در این عرصه نخواهد داشت.

 چرخ مدیریتی همان گونه غلط می‌چرخد

 به بیان مهم‌تر اختیار از دولت سلب خواهد شد نه مالکیت، الان هم مالکیت دست دولت است و هم اختیار، ما انتظار داریم،  رییسی در این زمینه تعهد دادند مشکل را حل کنند، امیدواریم وضعیت کار از سوی سجادی عملی شود، انتظار داریم رییس جمهور محترم به تعهدات خود نسبت به جامعه ورزش وفادار باشند، ما در جلسه‌ای تعهد رییس جمهور را به سجادی یادآوری کردیم، اما شرایط تغییری نکرد و چرخ همان طور مثل سابق می‌چرخد و چرخه انتخاب هیات مدیره و مدیرعامل در باشگاه استقلال بر همان اساس اشتباهی است که در سال‌های گذشته بوده است.

منبع: طرفداری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: