قالیباف: سنت مانع خلاقیت و نوآوری است

رییس مجلس شورای اسلامی راهکار رسیدن به خلاقیت و نوآوری را در شکستن حصر زمان و مکان و شناخت دقیق از محیط عنوان کرد و بیان اینکه سنت مانع خلاقیت و نوآوری است گفت: درک درست از روابط متقابل انسان‌ها می‌تواند سبب رسیدن به این هدف شود.

کد خبر: ۱۰۸۶۷۹
۱۵:۱۶ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

دیدانیوز: «محمدباقر قالیباف» در مراسم افتتاح مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه که در محل ساختمان شیخ فضل الله برگزار شد، گفت: امروز با دیدن جمع حاضر برای نخستین بار احساس پیری کردم چرا که بیشتر حاضران جوان هستند و از این موضوع خوشحالم.
رییس مجلس شورای اسلامی در این مراسم که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و جمعی از نمایندگان برگزار شد، اظهار کرد: نوآوری و خلاقیت دانش بنیان‌ها نحوه نوع نگاه دیگر به دنیا است با توجه به اینکه دنیا در راه گام برداشتن به سمت سبک زندگی تحولی همراه با علم  و مهارت‌ها است، بدون شک نوآوری و خلاقیت همه ابعاد زندگی افراد را در تحت تأثیر قرار داده است.
وی با بیان اینکه نوآوری و خلاقیت حکمرانی‌ها را در دنیا تغییر داده است، گفت: مدیریت و اداره یک مجموعه مفهوم دیگری پیدا کرده است. سنت‌ها طبق عادت مانع از ایجاد تحولات می‌شود و رابطه بین ذینفعان با عوامل مختلف تاثیر خودش را می‌گذرد.
قالیباف ادامه داد: تا زمانی که این مسائل سنتی هست و نفع افراد مطرح است، خلاقیت و نوآوری مفهوم خودش را دارد.‌ زمانی که این مسائل در سطح قدرت‌ها، حکومت‌ها و در حوزه تولید قدرت و سازماندهی سیاسی و حکمرانی قرار می‌گیرد معنی دیگری پیدا می‌کند.

ادامه دارد ...


منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: