دولت اصلاح یارانه‌ها را در دستور کار خود قرار دهد

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی از دولت خواست نسبت به اصلاح یارانه‌ها، افزایش یارانه محرومان و نیازمندان و قطع یارانه ثروتمندان اقدام کند.

کد خبر: ۱۰۸۴۹۲
۱۳:۱۱ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۰

 

دیدارنیوز: «سیدکاظم دلخوش اباتری»، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز در نطق میان دستور خود از تلاش‌های دولت برای واکسیناسیون تشکر کرد و گفت: امیدوارم وزارت آموزش و پرورش تا فرزندان مردم واکسینه نشده‌اند نسبت به بازگشایی مدارس اقدام نکند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم خطاب به رییس جمهوری، ادامه داد: یارانه ۴۵ هزار تومانی که از ۱۲ سال گذشته به مردم پرداخت می‌شود پول یک سطل ماست نمی‌شود تقاضا داریم نسبت به اصلاح یارانه‌ها و افزایش یارانه محرومان و نیازمندان و قطع یارانه ثروتمندان اقدام شود.

دلخوش خطاب به وزیران کابینه سیزدهم گفت: ارادت ویژه به وزیر کشور دارم خواهشمند است در انتخاب استانداران و وزرا در انتخاب معاونان، نمایندگان  مجلس را سرکار نگذارند و اگر بنا است مشورتی بگیرید صادقانه ورود کنید.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: جنابعالی از جنس مجلس هستید و نیاز است به موضوع قیمت مرغ، تخم مرغ و جوجه ریزی ورود و آن را پیگیری کنید.  شرایط و روند، قیمت مرغ سرسام آور است.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: نیاز است به داد رسوب کانتینر و کالاها در گمرکات، بانکداری اسلامی و طرح جامع مالیاتی برسید و با ورودی جدی مشکلات این حوزه‌ها را رفع کنید،  دولتمردان اگر به سفره مردم در شرایط فعلی به صورت مقطعی توجه نکنند آسیب بیشتری متوجه مردم خواهد شد.

وی افزود: نیاز است دولت به تعیین تکلیف وضعیت استخدام مربیان پیش دبستانی‌ها، قرآنی‌ها، طرح امین، ناظران کشاوزی و نیروهای شرکتی و قراردادی توجه کند و در اسرع وقت این موضوع را به سرانجام برساند.

دلخوش ادامه داد: دولت اعلام کرده که یک میلیون مسکن تولید می‌کند و تحقق این موضوع با شرایط فعلی مصالح به ویژه سیمان و میلگرد و آهن آلات با مشکل مواجه خواهد شد و نیاز است دولت به این بخش‌ها توجه ویژه داشته باشد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: