طلای سنتی والیبال نشسته به ایران رسید؛ هادی رضایی رکورددار پارالمپیک

تیم ملی والیبال نشسته ایران در فینال رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با غلبه بر روسیه توانست به هفتمین قهرمانی خود در تاریخ دست یافت.

کد خبر: ۱۰۷۳۴۹
۱۶:۵۴ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰




دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: در یازدهمین روز از بازی‌های پارالمپیک توکیو، دوست‌داشتنی‌ترین و پرافتخارترین رشته تیمی ایران موفق شد یک بار دیگر به مدال طلا دست پیدا کند. بر و بچه‌های تیم ملی والیبال نشسته پس از برتری مقابل رقیب سنتی خود یعنی بوسنی و هرزگوین در نیمه نهایی، در فینال با روسیه روبرو بودند.

بازی مقابل روسیه در شرایطی آغاز شد که تیم ایران به راحتی در دو ست اول برنده زمین را ترک کرد. در ست سوم، اما روسیه توانست برنده شود و نخستین ست باخته ایران در این مسابقان را رقم بزند. با این حال تیم ایران که به نظر می‌رسید در ست سوم کمی هم استراحت کرده بود، در ست چهارم کاملا در هیات یک قهرمان بلامنازع ظاهر شد و حتی برای لحظاتی ۱۱ امتیاز از روسیه پیشی بگیرد.

در نهایت ایران موفق شد با نتیجه ۲۵ ـ ۱۷ ست چهارم را ببرد و مدال طلا را به چنگ آورد. این یازدهمین طلای کاروان ایران در یازدهمین روز از بازی‌های پارالمپیک بود. در عی حال باید از کلاس بازی تیم ملی ایران نیز یاد کرد که اختلاف چشمگیری با تیم‌های دیگر داشت.

هادی رضایی، مرد برای تمام فصول

با کسب هفتمین قهرمانی برای تیم ملی والیبال نشسته ایران، هادی رضایی سرمربی این تیم به رکوردی رویایی و دست‌نیافتنی رسید. او در تمام ادواری که ایران در پاراالمپیک به میدان رفته حضور داشته و در مقام بازیکن و مربی توانسته ۷ قهرمانی و دو نایب قهرمانی به دست بیاورد. هادی رضایی مربی کم‌حرف و آرام تیم قهرمان ایران، وقتی به بازی‌های پارالمپیک توکیو رسید با خبر درگذشت مادرش مواجه شد، اما در توکیو ماند و تیمش را به قهرمانی رساند. او بهتر از هر کسی می‌دانست که نبود او ممکن است طلای سنتی این رشته را برای ایران به خطر بیندازد؛ بنابراین ماند و بغضی فروخورده تیم را هدایت کرد و یکی از جذاب‌ترین قهرمانی‌ها را برای ایران به دست آورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: