کدام وزرای پیشنهادی احتمالا رای اعتماد نمی‌آورند؟

تا ساعتی دیگر رای‌گیری برای تعیین نهایی وزرای کابینه انجام خواهد شد. رصد شرایط مجلس در چند روز اخیر نشان می‌دهد که احتمالا حسین باغگلی، محمد علی زلفی گل و حمید سجادی در معرض رای عدم اعتماد مجلس هستند.

کد خبر: ۱۰۶۲۵۰
۱۳:۱۸ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۰

دیدارنیوز _ سرویس سیاسی: تا ساعاتی دیگر و با دفاع حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان کار بررسی صلاحیت وزرا تمام خواهد شد و مجلس باید به وزیران پیشنهادی رای اعتماد بدهد. اما کدام وزرای رئیسی بیش از دیگران در خطر رای عدم اعتماد مجلس هستند. 

حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

بدون شک خطرناک‌ترین وضعیت در میان وزرای پیشنهادی را حسین باغگلی دارد. او که سابقه و تجربه اندکی در زمینه آموزش و پرورش دارد، با مخالفت رسمی کمیسیون آموزش مجلس مواجه شده است. اطلاعات منتشر شده نشان از آن دارد که ۳۵ نماینده برای مخالفت با او ثبت نام کرده بودند که با توجه به سابقه کم ومخالفت کمیسیون تخصصی یک پوئن منفی برای اوست. اگر باغگلی امروز سر سالم از بهارستان به در ببرد باید به معجزه لابی‌های سیاسی باور داشت و گرنه اوضاع او تعریفی ندارد. 

محمد علی زلفی گل وزیر پیشنهادی علوم

علی رغم موافقت کمیسیون مربوطه در مجلس با انتصاب محمد علی زلفی گل ۳۱ نماینده برای مخالفت با او ثبت نام کردند. زلفی گل که از دانشگاه همدان به تهران آمده است احتمالا با لابی‌های سنگین پایتخت هم آشنایی ندارد و بعید نیست که با توجه به آمار بالای مخالفانش امروز رای عدم اعتماد را تجربه کند. مخالفان او دیروز پای مسائل سیاسی را هم به میان کشیدند که برای مجلس اصولگرا یک خط قرمز مهم است. 

حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان

حمید سجادی رکورد تعداد مخالفان ثبت نام کرده یعنی ۴۱ نفر را در اختیار دارد. وزرات ورزش و جوانان متولی دو تیم استقلال و پرسپولیس است و از این رو حساسیت فوق العاده‌ای برای افکار عمومی دارد. سجادی هنوز از خود دفاع نکرده است و نظر کمیسیون تخصصی هم در مورد او روشن نیست، اما از فشار‌های رسانه‌ای و مخالفان ثبت نام کرده می‌توان روز سختی را برای او پیش بینی کرد.

حجت عبدالملکی وزیر جوان و مورد اعتماد محمد مخبر معاون اول رئیسی و محمد مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد و علی اکبر محرابیان هم هر کدام به دلایلی موقعیتی لرزان‌تر از سایر وزرا دارند امام بعید است که این سه نفر با مشکل جدی در رای آوردن مواجه شوند و گزینه‌های رای عدم اعتماد را باید به همان سه نفر محدود کرد و منتظر جلسه بعد از ظهر مجلس ماند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
همه رای می آورند جو ندهید لطفا ،با این مجلس ......