کمیسیون اجتماعی مجلس با عبدالملکی موافق است

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نظر این کمیسیون نسبت به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مثبت است.

کد خبر: ۱۰۵۹۱۹
۱۰:۴۱ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰

دیدارنیوز - مجید انصاری در جلسه علنی نوبت صبح (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با توجه به تکلیف قانونی که در ماده ۲۰۲ آیین‌نامه داخلی مجلس برعهده کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی گذاشته‌اند این گزارش براساس بررسی صلاحیت و انطباق مدارک، سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی تهیه شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: معیارهایی نظیر واقع‌گرایی، شفافیت، انسجام، جامعیت، آینده‌نگری در بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی در جلسات متعدد کمیسیون مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: گزارش کمیسیون اجتماعی براساس مباحث مطروحه در جلسات کمیسیون، تبیین برنامه‌های وزیر پیشنهادی، سوالات و ابهامات مطروحه از سوی نمایندگان و پاسخ‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنظیم شده است. به منظور صحت سنجی مدرک تحصیلی دکتر عین‌اللهی از وزارت علوم استعلام شد که مورد تایید قرار گرفت. شفافیت و شایسته گزینی مدیران جوان، ایجاد نظام شایسته گزینی، فساد ستیزی و مقابله با رانت، برکناری مدیران فاقد صلاحیت، تشکیل جلسات ماهانه با مجمع نمایندگان استان‌ها و شورای معاونین استان در مرکز استان جهت حل و فصل مشکلات مناطق، تشکیل ستادی برای انتصاب مدیران وزارتخانه، ایجاد سازوکاری منسجم برای ارزیابی دقیق اشخاص و مدیریت‌ها، هوشمند سازی و ایجاد نظام جامع اطلاعات، راه‌اندازی سامانه اشتغال از جمله محورهای برنامه‌ ایشان بود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: پس از انطباق برنامه‌های ایشان با اسناد بالادستی مشخص شد تا ۳۶ درصد برنامه‌های ایشان منطق با احکام برنامه ششم توسعه و ۵۰ درصد آن همسو با برنامه ششم است و ۱۳ درصد از احکام برنامه ششم در برنامه‌شان ذکر نشده است و معادل یک درصد برنامه‌های ایشان با کل احکام مغایرت دارد.

انصاری در پایان بیان کرد: با عنایت به بررسی‌های انجام شده و جمیع موارد و جلسات برگزار شده کمیسیون اجتماعی با تعهد اجرای کامل برنامه‌ها از سوی وزیر پیشنهادی برنامه‌های ایشان را مثبت ارزیابی می‌کند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کابینه رئیسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: