بیش از نیمی از مرگ‌های کرونا به علت عوارض دارو‌های تجویزی است

رئیس بیمارستان یاس سپید تهران گفت: بیش از نیمی از مرگ و میر بیماران کرونا ما به علت عوارض دارو‌هایی تجویزی است نه خود بیماری کرونا.

کد خبر: ۱۰۵۴۱۰
۱۵:۲۳ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ دکتر مجید لعل روشن رئیس بیمارستان یاس سپید تهران با بیان این‌که اگر وزارت بهداشت امر درمان بسیاری از بیماران کرونایی را به خانه منتقل کند و اکسیژن‌تراپی در خانه برای این بیماران انجام شود، میزان مرگ و میر کاهش می‌یابد، اظهار کرد: من ادعا می‌کنم که بیش از نیمی از مرگ و میر بیماران کرونایی ما به علت عوارض دارو‌هایی تجویزی و نه خود بیماری کرونا است.

وی ادامه داد: در رابطه با دارو‌های پروتکل و تغییراتی که کرده مطالعه کنید و ببینید چند بار این پروتکل‌ها که شامل درمان‌های بدون مستندات کافی هستند، تغییر کرده‌اند.

لعل روشن گفت: سازمان جهانی بهداشت تقریباً تمام اعضای کمیته علمی کرونا، وزارت بهداشت و اعلام کرده‌اند که داروی رمدسیویر اثری در رابطه با کاهش مرگ و میر بیماران مبتلا ندارد، اما مشخص نیست چه دستی پشت این دارو است که اسم آن را وارد پروتکل درمانی می‌کند.

وی بیان داشت: حول محور کرونا یک کاسبی شکل گرفته است. اصلی‌ترین جزء پروتکل درمانی کرونا که برای بیماران سرپایی استفاده می‌شود رمدسیویر است که متعلق به شرکت گیلئاد اسرائیل و یک داروی آمریکایی- اسرائیلی است که پیش از این برای درمان بیماری ابولا در آفریقا تولید شده بود، اما به دلیل پرعارضه بودن نتوانستند آن را به خوبی وارد بازار کنند و به محض اینکه کرونا شیوع پیدا کرد آن را معرفی کردند.

لعل روشن گفت: ما تقاضا کرده‌ایم که از برخی دارو‌های تولید داخل دارای مجوز حداقل در پروتکل توصیه به مصرف شود، اما این اتفاق نمی‌افتد!

منبع: تسنیم
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: